کَلگری شهری در جنوب استان آلبرتای کانادا است که در ۸۰ کیلومتری شرق رشته‌کوه‌های راکی کانادا قرار گرفته است. این شهر به دلیل فراهم کردن امکانات تفریحی متعدد و ورزش‌های گوناگون و در عین حال ارزان بودن، مقصد مناسبی برای کسانی است که می‌خواهند سفری کم‌هزینه داشته باشند. برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری کلگری و متوسط هزینه‌های سفر به این شهر با ما همراه باشید.

کَلگری امکانات تفریحی متعددی را با هزینه‌ی کم در اختیار گردشگران می‌گذارد. گشت‌و‌گذار در پارک‌های متعدد و صعود از قله‌ها و ارتفاعات اطراف شهر از تفریحات ارزان‌قیمتی است که در سفر به این شهر می‌توانید از آنها لذت ببرید. اگر به ورزش‌های کوهستانی علاقه‌مند باشید، کلگری مقصد ایده‌آلی برای شما خواهد بود. امکانات متعددی برای انجام ورزش‌هایی مانند پیاده‌روی، قایق‌رانی، اسکی، رودگردی و اقامت در طبیعت در این شهر وجود دارد. فستیوال مشهور Calgary stampede نیز در ماه جولای در این شهر برگزار می‌شود و یک هفته ادامه دارد. ده‌ها هزار نفر از سراسر دنیا برای شرکت در این فستیوال به کلگری می‌آیند. این شهر در چند سال اخیر گران‌تر شده و هزینه‌های خورد‌ و‌ خوراک و اقامت در آن نسبت به گذشته بالاتر رفته است.

کَلگِری در تابستان سال ۲۰۱۳ با سیل عظیمی مواجه شد که درصد زیادی از مرکز شهر را تخریب کرد. دولت مبالغ هنگفتی برای بازسازی بخش‌های خسارت‌دیده هزینه کرده است، اما هنوز برخی از قسمت‌های شهر در مرحله‌ی بازسازی به سر می‌برد؛ پس قبل از سر زدن به جاذبه‌های گردشگری مختلف، درباره‌ی شرایط فعلی آنها در اینترنت جست‌و‌جو کنید.

هزینه‌های معمول

هزینه‌ی اقامت در هاستل‌ها

تعداد کمی هاستل در این شهر وجود دارد و هزینه‌ی اقامت در آنها از شبی ۳۰ دلار کانادا آغاز می‌شود. در ماه جولای و در مدت برگزاری جشنواره‌ی Stampede، قیمت‌ها ۵۰ درصد افزایش پیدا می‌کند؛ بنابراین بهتر است چند ماه زودتر نسبت به رزرو اتاق اقدام کنید.

هزینه‌ی اقامت در هتل‌های ارزان‌قیمت

هزینه‌ی اقامت در یک اتاق دوتخته در هتل به همراه صبحانه، شبی ۸۰ دلار است.

متوسط هزینه‌ی خورد‌وخوراک

اگر غذایتان را خودتان تهیه کنید، هزینه‌ی تهیه‌ی مواد غذایی مورد نیاز شما برای یک هفته در حدود ۷۵ دلار خواهد بود. قیمت‌های کافه‌ها و رستوران‌های ارزان‌تر نیز معقول است؛ در حدود ۲۰ دلار برای هر وعده. اما هر وعده غذایی به همراه نوشیدنی در رستوران‌های مجلل ۴۰ دلار هزینه دارد.

هزینه‌های حمل‌ونقل و جابه‌جایی در شهر

هزینه‌ی بلیت‌های تک‌سفره ۳.۱۵ دلار و برای بلیت‌های یک‌روزه ۹.۵۰ دلار است. بلیت‌های ۱۰ سفره نیز با قیمت ۳۱.۵۰ دلار در فروشگاه‌ها قابل دسترس است. بلیت‌های ماهانه با استفاده‌ی نامحدود نیز ۹۹ دلار قیمت دارد. استفاده از سیستم ریلی C-Train در مرکز شهر رایگان است.

نکته‌هایی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها

خودتان غذایتان را تهیه کنید

اگر تصمیم دارید خودتان غذا درست کنید و اول ماه در این شهر حضور دارید، می‌توانید به بازارهای Safeway یا Sobeys سر بزنید و مواد غذایی مورد نیاز برای یک هفته‌ی خود را تهیه کنید. در اولین سه‌شنبه‌ی هر ماه، این دو فروشگاه ۱۰ درصد تخفیف به خریداران عرضه می‌کند.

کوپن‌های تخفیف را بررسی کنید

برخی از جاذبه‌های گردشگری این شهر دارای کوپن‌های تخفیف است که با استفاده از آن‌ها می‌توانید در هزینه‌های خود به مقدار قابل توجهی صرفه‌جویی کنید.

گروهی مسافرت کنید

اگر تصمیم دارید یک آخر هفته را در کوهستان بگذرانید، این کار را گروهی انجام دهید. با این کار هزینه‌ی کرایه‌ی ماشین تقسیم می‌شود، به علاوه می‌توانید یک آشپزخانه‌ی کوچک را به طور اشتراکی استفاده کنید و دیگر مجبور به پرداخت هزینه‌های سنگین برای رستوران رفتن در بنف و Canmore نیستید. برای صرفه‌جویی بیشتر، مواد غذایی مورد نیاز را نیز از کلگری تهیه کنید.

جاذبه‌های گردشگری و دیدنی‌های کلگری

در فستیوال Stampede کلگری شرکت کنید

این جشنواره‌ی سالانه، هزاران نفر را از سراسر کشور کانادا و سایر کشورهای دنیا به کلگری می‌کشاند. کلگری در واقع سرزمین گاوچران‌ها است و اگر در جولای به این شهر سفر کنید آن را از نزدیک لمس خواهید کرد. این فستیوال در حقیقت بهانه‌ای برای برگزاری جشن و کمی شور‌و‌هیجان است. بلیط ورودی پارک‌ها برای شرکت در این جشنواره در حدود ۱۸ دلار است. فراموش نکنید که در ایام برگزاری جشنواره، قیمت همه چیز دو برابر می‌شود؛ پس پول کافی به همراه داشته باشید.

از پارک‌های متعدد این شهر بازدید کنید

شهر کلگری پارک‌های زیبا و متعددی دارد که در گوشه و کنار شهر دیده می‌شود. این پارک‌ها مسیرهای پیاده‌روی فوق‌العاده‌ای دارد و برای گذراندن یک بعدازظهر بدون پرداخت هزینه‌های گزاف مناسب است.

Prince’s Island در نزدیکی رود Bow قرار گرفته و محل برگزاری جشنواره‌های رایگان متعدد در طول سال، اجراهای تئاتر و مسیرهای زیبای پیاده‌روی است.

از باغ‌ وحش دیدن کنید

باغ وحش یکی از سرگرمی‌های خانوادگی جالب در این شهر است. در این باغ وحش یک پارک موضوعی ماقبل تاریخ و یک باغ گیاه‌شناسی نیز وجود دارد. اگر در ایام کریسمس به کلگری سفر می‌کنید، حتما از نمایش نور Zoolights که از سه میلیون لامپ تشکیل می‌شود دیدن کنید.

در خیابان Stephen قدم بزنید

این خیابان بهترین مکان برای غذا خوردن، قدم زدن و خرید کردن است. در خیابان‌های سنگ‌فرش شده قدم بزنید، از مغازه‌های قدیمی و بوتیک‌های مختلف خرید کنید و در یکی از رستوران‌های فضای باز نوشیدنی بنوشید.

بازی تیم Calgary Flames را تماشا کنید

هاکی یکی از محبوب‌ترین ورزش‌ها در کانادا است و اهالی این شهر نیز به طور جدی ورزش هاکی را دنبال می‌کنند و مسابقات هاکی برای آنها بسیار اهمیت دارد. اگر به دیدن مسابقات ورزشی علاقه دارید، بد نیست چند دوست جدید پیدا کنید و به اتفاق آنها یک مسابقه را تماشا کنید. البته فراموش نکنید که هرگز به کانادایی‌ها نگویید که هاکی ورزش ‌خسته‌کننده‌ای است!

از کوه‌های راکی صعود کنید

شهر کلگری در نزدیکی رشته‌کوه راکی قرار دارد و تورهای متعددی به همراه راهنما برای بازدید از این رشته‌کوه وجود دارد. اگر استفاده از تور را دوست ندارید، می‌توانید اتومبیلی کرایه کنید و خودتان به کوهستان بروید. این رشته‌کوه‌ها در این منطقه امکانات متعددی برای پیاده‌روی، اسکی و سایر ورزش‌ها در اختیار علاقه‌مندان می‌گذارد. به علاوه از دیدن حیات وحش متفاوت و مناظر و چشم‌اندازهای شگفت‌انگیز آن قطعا لذت خواهید برد.

از باغ‌های Devonian دیدن کنید

در مرکز شور و هیجان و شلوغی شهر، یک باغ آرام در فضای بسته وجود دارد که از دیدن گیاهان، استخرها، فواره‌ها، ماهی‌های کپور گلگون و لاکپشت‌ها در آن لذت خواهید برد. این مکان بسیار دیدنی را به خصوص در فصل زمستان از دست ندهید. ورودی این باغ رایگان است.

از مجسمه‌های Family of Man دیدن کنید

یکی از دیدنی‌های این شهر مجموعه مجسمه‌های آلومینیومی است که وزن برخی از آنها به ۶۷۵ کیلوگرم و ارتفاع آنها به ۶ متر می‌رسد. این مجسمه‌ها توسط Mario Armengol طراحی شده است و Maxwell Cummings آنها را به شهر اهدا کرده است.

از کارخانه‌ی شکلات سازی Bernard Callebaut دیدن کنید

حتما شما هم دوست دارید که مراحل تهیه‌ی انواع شکلات را از نزدیک ببینید. با بازدید از این کارخانه، با استفاده از تورهای مختلف با راهنما یا بدون راهنما، می‌توانید درباره‌ی مراحل ساخت شکلات نکات جالبی یاد بگیرید و شکلات‌های لذیذی به عنوان نمونه به طور رایگان دریافت کنید.

منبع : کجارو
مقاله قبلیورود سریع به کانادا – Express Entry
مقاله بعدیارزان ترین راه برای دیدن زیباترین مناظر کانادا چیست؟