Wednesday, April 24, 2024
6.5 C
Calgary

چگونه در محل کارتان دیده شوید؟!

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

برای اینکه در محل کارتان مورد توجه باشید و دیگران شما را ببینند، چندین روش وجود دارد. البته منظورمان چاپلوسی نیست! اگر واقعا می خواهید در کارتان باقی مانده و مورد توجه باشید باید این کارها را انجام دهید:

منتظر درخواست انجام کار نباشید:

بدون اینکه از شما بخواهند، برای انجام امور کوچک پیشقدم باشید. گزارش کار را آماده کرده، یاددآوری ها را تنظیم کرده و …. . بیشتر افراد منتظر می مانند تا دستور انجام کاری به آنها ابلاغ شود، به این ترتیب رئیستان به یک سرکارگر تبدیل می شود! مثل یک فرد بزرگسال عمل کرده و به همه چیز توجه داشته و دور اندیشی کنید.

ساکت نمانید:

جلسات کاری مثل حفره ای هستند که زمان، توجه و انرژی را می بلعند. در ابتدا نباید یک گوشه ی اتاق یا نزدیک در بنشینید، زیرا شما را مضطرب و خجالتی نشان می دهد. در بین صحبت های دیگران سوال پرسیده و نظر بدهید (نه بیش از حد). از بحث و تبادل نظر نترسید، فقط به خاطر داشته باشید که به موضوع جلسه مربوط بوده و شخصی نشود.

یادداشت برداری کنید: کار خسته کننده اما مفیدی است. شهرت قابل اعتماد بودن یک فرد خیلی کند ساخته می شود و از قدم های کوچک ساخته می شود. کارت ویزیت ها را نگه داشته، شماره تلفن ها را منظم در یک فایل نوشته، یک تقویم روی میز قرار داده و به فردی تبدیل شوید که برای همه چیز آماده است. همه کارها، وظایف، ماموریت ها و .. را بنویسید تا وقتی دیگران آنها را فراموش کرده اند شما یادآوریشان کنید.

چند کتاب روی میزتان نگه دارید:

مطمئنا هر چیزی که بخواهید را می توانید در اینترنت پیدا کنید، اما نگهداری کتاب فضایی خلاقانه به محل کار شما می دهد. همچنین نشان می دهد شما خودتان را به روز رسانی کرده و دانشتان را ارتقا می دهید. کتاب های رفرنس، دیکشنری، لغت نامه، ژورنال های مربوط به حرفه ی خودتان و … بهترین ها هستند. همکارانتان شاید در وهله ی اول به شما بخندند، اما بعد آنها هم همین کار را انجام خواهند داد.

کارمندان دیگر را هم بشناسید:

با کسانی که با آنها کار نمی کنید هم مهربان و با احترام برخورد کنید. نسبت به دیگران احساس برتری نداشته باشید. نام آنها را یاد بگیرید.