Thursday, April 25, 2024
3.6 C
Calgary

فیلم سوم و سریال «جان ویک» ساخته می‌شود

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

فیلم اکشن «جان ویک» و دنباله‌اش «جان ویک: فصل دوم» که ژانویه گذشته روی پرده رفت، به طرزی غیرمنتظره با استقبال چشمگیر منتقدان و موفقیت تجاری در گیشه روبه‌رو شد. بعد از گذشت نزدیک به شش ماه از اکران فیلم دوم، چاد استالسکی کارگردان از قوی بودن احتمال ساخت «جان ویک 3» با بازگشت کیانو ریوز در نقش قهرمان رنج‌کشیده و سرسخت خبر داده است تا این مجموعه در قالب سه‌گانه‌ای سینمایی به سرانجام برسد. همزمان، استالسکی به ایده ساخت یک مجموعه تلویزیونی مستقل با الهام از جهان زیرزمینی آدمکش‌های داستان اشاره کرده است.

استالسکی که فیلم اول «» را با همکاری دیوید لیچ کارگردانی کرده بود، به تازگی به بهانه انتشار نسخه بلوری «جان ویک 2» با «ایندیپندنت» گفت‌وگو کرده است. این کارگردان 48 ساله در بخشی از مصاحبه خود تاکید کرده، در حالی‌که تولید «جان ویک 3» هنوز قطعیت نیافته، اما او و تیم سازنده شامل درک کولستاد فیلمنامه‌نویس و خود بازیگر نقش جان ویک – کیانو ریوز – این روزها حسابی درگیر پیش‌تولید اولیه فیلم سوم هستند.

استالسکی توضیح می‌دهد: «همگی ما کلی وقت و انرژی روی این پروژه گذاشته‌ایم و کاملا متعهد هستیم. تیم فوق‌العاده خلاق و دلسوزی پشت کار است. کلی درباره دنباله بعدی بحث کرده‌ایم.» او اضافه می‌کند: «این‌بار قرار است زندگی و سرنوشت جان را عمیق‌تر دنبال کنیم و بفهمیم از کجا آمده و قصد دارد به کجا برود. نمی‌خواهم بیش‌تر در این‌باره حرف بزنم، جز این که پایان جذابی برای ماجراجویی‌های آقای ویک خواهد بود.»

با این اوصاف، به نظر می‌رسد استالسکی در زمینه پایان بخشیدن به داستان «جان ویک» کاملا جدی است و قصد دارد با ساخت فیلم سوم، نام این مجموعه را به عنوان سه‌گانه‌ای سینمایی به ثبت برساند. با این حال، طبق روال همیشگی سرنوشت نهایی این فرنچایز هم بستگی به تصمیم مدیران «لاینزگیت» به عنوان استودیوی سازنده دارد.

از این گذشته، استالسکی در میان صحبت‌های خود خبر از احتمال ساخت مجموعه‌ای تلویزیونی بر اساس جهان زیرزمینی آدم‌کش‌های داستان «جان ویک» داده است. کارگردان 48 ساله تایید کرده که جلسات و بحث مذاکره درباره ساخت نسخه تلویزیونی این مجموعه اکشن – البته با بودجه‌ای محدودتر و صرف هزینه‌های کم‌تر –  پیشاپیش آغاز شده است. استالسکی در این‌باره به «ایندیپندنت» گفته در حال حاضر، استودیوی لاینزگیت مشغول بررسی این گزینه است: «احتمالش بسیار قوی است و می‌تواند جالب از آب در بیاید. تا الان، کلی ایده در این‌باره مطرح شده است. کلی آدم مشغول کار روی این پروژه هستند. خبر ندارم که تا این لحظه، به توافق نهایی رسیده‌اند یا نه. اما آدم‌های خبره‌ای را سر این کار آورده‌اند.»

استالسکی تاکید کرده است در حال حاضر، تمام تمرکزش معطوف ساخت فصل سوم است اما قصد ندارد تا به ثمر رسیدن سه‌گانه سینمایی «جان ویک»، خودش را درگیر ساخت مجموعه تلویزیونی آن کند.