Friday, March 29, 2024
-6.5 C
Calgary

2014 کلگری ، پنجمین شهر بزرگ کانادا در لیست پرطرفدارترین شهرهای جهان

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

براساس گزارش نشریه “نیویورک تایمز” در ژانویه سال 2014 ، شهر کلگری در ایالت آلبرتا کشور کانادا، در لیست پرطرفدارترین شهرهای دنیا برای جهانگردان و مهاجران انتخاب شد.

نشریه “نیویورک تایمز” چندین سال است که در ابتدای هر سال میلادی، با توجه به شرایط اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و … شهرهای مطرح دنیا، لیستی را تحت عنوان “پرطرفدارترین شهرهای دنیا” منتشر می کند. تجربه نشان می دهد، پیش بینی های این نشریه در 90 درصد مواقع درست از آب درآمده است.


در گزارش سال 2014 این نشریه گفته شده: “شهر کلگری به واسطه داشتن صنایع نفت و گاز، شهر ثروتمندی در کانادا محسوب شده و این امر منجر به فراهم شدن بستری برای ورود مهاجران (متخصصین و سرمایه گذاران) می گردد. همچنین این شهر به علت بهره مندی از آزادی های معنوی و اجتماعی، نسبت به بسیاری از شهرهای ثروتمند دنیا در رده بالاتری قرار می گیرد.”
کلگری یکی از مراکز بزرگ صنایع نفت و گاز در جهان بوده و یکی از علل رشد مشاغل در این شهر، پایین بودن مالیات ها و توجه ویژه سرمایه گذاران به این مطلب بوده است.

پر طرفدارترین مناطق زندگی در این شهر مناطق شمال و جنوب غربی این شهر می باشد و منطقه شمال شرقی این شهر به دلیل وجود فرودگاه در این منطقه چندان محبوب نیست.
یکی از نکات جالب در کلگری وجود پل های عابر پیاده ای است که برخی آسمان خراش ها را به هم متصل می نمایند. این ساختمان ها و پل ها، سیستم گرمایشی قوی دارند به طوری که در زمستان ها مردم می توانند بدون پوشیدن لباس های زمستانی میان این ساختمان ها رفت و آمد کنند.

با وجود اینکه اغلب مردم کلگری علاقه مند به استفاده از اتومبیل های شخصی هستند، ترافیک در این شهر از ترافیک در شهرهای بزرگي مانند تورنتو و ونکوور کمتر می باشد.

شهر کلگری، بزرگترین شهر ایالت آلبرتا و پنجمین شهر بزرگ در کشور کانادا، در سال های اخیر شاهد رشد چشمگیری در مهاجرت افراد متخصص به این شهر بوده است. همین امر باعث شده است، پدیده چندفرهنگی در این شهر به میزان بیشتری نسبت به گذشته نمودار شود.


با این حال این برای اولین مرتبه نیست که یک شهر از کشور کانادا در لیست نشریه “نیویورک تایمز” قرار می گیرد؛ پیش از این شهرهای Whistler و Vancouver Island در ایالت بریتیش کلمبیا و شهر Fogo Island در ایالت نیوفاندلند در این لیست قرار گرفته بودند.