Thursday, April 18, 2024
1.2 C
Calgary

شرکت حمل و نقل ریلی کانادا پسیفیک

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

راه‌آهن کانادا پسیفیک (Canadian Pacific Railway) شرکت حمل‌ونقل ریلی کانادایی است، که مالک شبکه‌ای از ۲۲٫۵۰۰ کیلومتر خط آهن می‌باشد، این شبکه کانادا و ایالت‌های غرب میانه آمریکا، همچنین ایالت‌های جنوبی آمریکا را تحت پوشش قرار می‌دهد.

شرکت راه‌آهن کانادا پسیفیک در سال ۱۸۸۱ با احداث خط ‌آهنی که از شرق کانادا تا بریتیش کلمبیا را پوشش می‌داد، راه‌اندازی شد. این شرکت در عمل، با هدف برقراری ارتباط میان استان‌های مجاور اقیانوس آرام با قلمروهای شرقی کانادا، تاسیس گردید.

شبکه راه‌آهن این شرکت هم‌اکنون در دو کشور کانادا و ایالات متحده آمریکا گسترده می‌باشد، که از سویی ایالت‌های غرب میانه آمریکا را به شهرهایی چون شیکاگو، مرتبط می‌سازد، همچنین در حدود ۱٫۶۰۰ کیلومتر در مسیرهای سخت‌گذر در امتداد رشته‌کوه راکی پیش می‌رود و از شرق تا مونترآل، غرب تا ونکوور و در شمال تا ادمونتون، امتداد دارد. این شبکه در ایالات متحده نیز شهرهای بزرگی چون مینیاپولیس، دیترویت، شیکاگو ونیویورک را تحت پوشش می‌دهد.

دفتر مرکزی این شرکت در شهر کلگری، آلبرتا قرار دارد و ایستگاه‌های اصلی آن، در شهرهای کلگری، شیکاگو، مونترآل، تورنتو، وینیپگ و سینت‌پال مستقر می‌باشند.

سهام شرکت راه‌آهن کانادا پسیفیک در بازار بورس نیویورک و بازار بورس تورنتو معامله می‌شود. این شرکت پس از راه‌آهن ملی کانادا به‌عنوان دومین  شرکت حمل‌ونقل ریلی کانادا شناخته می‌شود.