Friday, April 19, 2024
-5.2 C
Calgary

آیا فعالیت های آنلاین کودکتان را کنترل می کنید؟

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

شاید هر باری که کودک سعی میکنه قفل تلفن رو باز کنه و شماره یا عکس بگیره، تعجب کنیم. اما این امر جالب میتونه علتی برای نگرانی باشه.

خیلی از پدر و مادرها درباره اجازه دسترسی به بازی ها، برنامه ها و ویدئوهای تبلت یا موبایل به فرزندشون ، فکر نمیکنن؛ در حقیقت، خیلی از کودکان زیر ۱۰ سال گجت شخصی خودشون رو دارن.

اینترنت برای بچه های بی گناه میتونه جای بسیار خطرناکی باشه، برای همین والدین باید روی فعالیت های این بخش کنترل درستی داشته باشن. والدین باید اپلکیشن های موجود روی گجت ها رو قفل کرده و با اجازه خودشون اونا رو باز کنن. کودکان در این سنین بسیار کنجکاو هستن، اما باید سوالاتشان را از والدین بپرسن. برخی میگن، بچه ها تا سن ۱۸ سالگی نباید فضایی شخصی در گوشی یا تبلت خود داشته باشن و والدین وظیفه دارن از اونا محافظت کرده و در شرایط مختلف اونا رو راهنمایی کنن.

دکتر Shreedevi با این نظرات موافقه و میگه: والدینی که سرشون شلوغه معمولا بچه ها رو در استفاده از گوشی و تبلت آزاد میذارن تا خودشون راحت به کارشون برسن، اما این کار اشتباه به اعتیاد به اینترنت منجر شده و اونا رو در معرض خطرات مختلفی قرار میده.

استفاده از اینترنت توی خونه میتونه مورد بررسی قرار بگیره، اما آیا وقتی کودکتون به خونه ی دوستاش میره هم میدونین چه کاری انجام داده؟ در این باره شما باید به عکس هایی که کودکتون وقتی با دوستاش بیرون بوده بررسی کنین.

همچنین، آخر هر روز باید زمانی رو به خانواده اختصاص داد، و اعضای خانواده هر کاری که اون روز انجام دادن رو با بقیه به اشتراک بذارن. اگه کودکتون کار خوبی انجام داده تشویقش کنین، و اگه اتفاق بدی افتاده، بهش توضیح بدین چرا بده. حتی والدینی که سرشون شلوغه هم باید برای انجام این فعالیت ها زمان بذارن.

نکاتی ساده که باید به خاطر داشته باشین:

نذارین کودکتون از موبایل یا تبلت به عنوان یه وسیله تفریحی استفاده کنه.
فرزندتون رو عادت بدین که فقط در حضور شما از اینترنت و اپلیکیشن های مختلف استفاده کنه.
اگه کودکتون در غیاب شما از اینترنت استفاده میکنه، تشویقش کنین تا هر کاری که انجام داده رو براتون بازگو کنه.
میتونین با نگاهی به تاریخچه مرورگر موبایل یا تبلت فرزندتون از فعالیت های آنلاینش باخبر بشین.
هر شب زمانی رو برای خانواده اختصاص داده و درباره کارهایی که کودک در طول روز انجام داده صحبت کنین.
سعی کنین دوستان فرزندتون رو بیشتر بشناسین.
وقتی کودکتون هشت ساله شد، درباره حفظ امنیت باهاش صحبت کنین.
اگه کودکتون به خونه دوستاش میره، حتما درباره اونا تحقیق کنین.