Thursday, March 28, 2024
-1.9 C
Calgary

کیمیا اولین مدال نقره جهانی بانوان تکواندوکار ایران را کسب کرد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کیمیا علیزاده با شکست ۱۹ بر ۹ در دیدار پایانی با برابر نماینده ساحل عاج ضمن کسب عنوان نایب قهرمانی، اولین بانوی ایرانی شد که مدال نقره جهان را کسب می کند.

به گزارش ایسنا، بیست و سومین دوره مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۷ با حضور ۹۷۳ تکواندوکار از ۱۸۳ کشور از سوم تیرماه در سالن «تی‌وان آرنا» موجو آغاز و امروز (جمعه) به پایان می‌رسد. در روز پایانی این مسابقات، کیمیا علیزاده در دیدار پایانی برای کسب اولین مدال طلای تاریخ تکواندوی بانوان ایران در مسابقات جهانی در حالی که به نظر می‌رسید با مصدومیت روبه‌رو شده است رو در روی روس گباگبی از ساحل عاج قرار گرفت و با نتیجه ۱۹ بر ۹ شکست خورد و به عنوان نایب قهرمانی دست یافت.

حریف آفریقایی که در نیمه نهایی نماینده کره جنوبی را شکست داده بود در راند نخست هم قدرتمندتر از علیزاده ظاهر شد و ۱۲ بر ۵ پیش افتاد. در ادامه باز هم نماینده آفریقا بود که با استفاده از آسیب دیدگی علیزاده توانست برتری خود را حفظ کند و به عنوان قهرمانی جهان برسد.

تکواندوکار وزن ۶۲- کیلوگرم ایران در گام نخست به مصاف فرناندا آگویره از شیلی رفت و با نتیجه ۱۴ بر ۹ تکواندوکار را مغلوب کرد.

بانوی تکواندوکار ایران در دومین مبارزه با پیروزی ۳۶ بر ۲۲ برابر اشلی کرایولد کانادایی، دارنده مدال طلا و برنز قهرمانی پان آمریکن توانست به مرحله سوم رقابت‌های جهانی صعود کند.

علیزاده در سومین دیدار خود در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف ئی چینگ لی دارنده مدال طلای آسیا از چین تایپه رفت و در پایان موفق شد در راند طلایی با نتیجه ۱۶ بر ۱۴ به پیروزی برسد.

کیمیا علیزاده در مرحله یک چهارم نهایی رو در روی ماریا استتیچ از کرواسی قرار گرفت و در پایان با ارائه نمایش درخشان توانست ۱۲ بر ۴ به پیروزی برسد و مدال برنز خود را قطعی کرد.

بانوی افتخارآفرین ایران در نیمه نهایی هم تاتیانا کوزمینا از روسیه را ۹ بر ۶ مغلوب کرد و پا به دیدار پایانی گذاشت.

در پایان این رقابت‌ها تیم ملی تکواندو بانوان ایران با تک مدال نقره کیمیا علیزاده به مقام نهم جهان رسید.