Friday, March 29, 2024
-6.9 C
Calgary

موج گرمای استثنایی در آلبرتا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

سازمان  محیط زیست کانادا گرمای ۳۸ درجه‌ای را در بعضی مناطق استان آلبرتا پیش‌بینی میکند. این سازمان به ساکنین آلبرتا هشدار داده‌ است « یک موج گرمای نسبتا طولانی به مدت چند روز یا هفته تقریبا در تمام نقاط استان فرود خواهد آمد.»

دیوید فیلیپس، هواشناس ارشد سازمان محیط زیست کانادا روز دوشنبه (سوم جولای 2017) گفت: «این موضوع در واقع، در برخی از نقاط، می تواند رکورد بالاترین درجه حرارت را بزند.»

یک گرمای واقعا استثنایی!

هشدارهای گرمای هوا در حال حاضر در جنوب شرقی استان آلبرتا در حال تغییر است، اما هشدارها نشان می‌دهد این گرمای استثنایی یک اتفاق غیرمعمول نسبتا طولانی است که ممکن است حتی بیشتر از یک هفته به طول بینجامد.

به گفته دیوید فیلیپس این گرما در اوایل ماه جولای هر گوشه از استان آلبرتا را پوشش میدهد؛ وی همچنین اظهار داشت عجیب‌ترین نکته در خصوص این موج گرما این است که تنها در سطح منطقه حس می‌شود!!

گرم‌تر از تابستان سال پیش

فیلیپس اشاره کرد که این تابستان در حال حاضر بسیار داغتر از سال گذشته است. او گفت: «سال گذشته، ادمونتون هیچ روزی بیش از 30 درجه سانتیگراد نبوده است، و کلگری هم تنها یک روز دمای بالای ۳۰ درجه سانتی‌گراد را دیده است. »

توصیه‌هایی که برای روبه‌رویی با این موج گرما بهتر است بدانیم

سازمان محیط زیست کانادا توصیه‌های ایمنی برای زندگی سالم‌تر در گرما به مردم میکند از جمله این توصیه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فعالیت های در فضای باز را به ساعتهای خنک تر در روز موکول کنید.
  • سعی کنید از قرار گرفتن در فضای گرم اجتناب کنید و اگر خارج از منزل هستید وقت خود را در مکان‌های عمومی خنک یا استخرهای سرپوشیده بگذرانید.
  • مقدار زیادی آب و سایر نوشیدنی‌های غیر الکلی و بدون کافئین برای حفظ هیدراته شدن بدنتان بنوشید.
  • هیچ شخص یا حیوانی را حتی برای مدت کم در وسایل نقلیه یا محیط بسته در گرما قرار ندهید.

مقامات بهداشت عمومی نیز نظارت بیشتری نسبت به افراد حساس از جمله کودکان، سالمندان، کارگران در فضای باز، افرادی که مشکلات ریوی، قلبی، کلیوی، عصبی و افراد دیابتی خواهند داشت.