Thursday, March 28, 2024
-5.3 C
Calgary

راه هایی قدرتمند برای استفاده از زبان بدن در محل کار

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

تن صداتون رو پایین نگه دارین
بر اساس مطالعه ای در یکی از دانشگاه های کانادا تن صدای آروم باعث می شه افرادی که کنارتون هستن اعتماد به نفس شما رو حس کنن. کارول کینزی گومن، متخصص زبان اشاره و بدنی از Forbes توصیه می کنه که، “لازم نیست وانمود کنین. قبل از شروع سخنرانی یا یک تماس تلفنی مهم آرامش خودتون رو حفظ کنین. برای این کار کمی لب‌هاتون رو آروم روی هم فشار بدین و چند بار قبل از شروع حرف آهسته زمزمه کنین. استرس می تونه باعث بشه عملکرد تارهای صوتی‌تون محدود بشه و در نتیجه تن صداتون بالاتر از حد معمول و صداتون تیز بشه.”

تو چشم همکاراتون نگاه کنین
بر اساس نتیجه تحلیل و بررسی ارتباط ۳۰۰۰ نفر از مردم با افراد و گروه های مختلف، مردم اغلب تو ۳۰ درصد از روابطشون با طرف مقابل تو چشم او نگاه می کنن. “نوح زندان” مدیر کمپانی در این مورد می گه برای ایجاد ارتباط احساسی، باید ارتباط چشمی شما با طرف مقابلتون دو برابر بشه. سعی کنین تو مکالمه های تک نفره تو چشم طرف مقابلتون برای ۱۰ ثانیه نگاه کنین و صحبت های گروهی برای ۳ تا ۵ ثانیه نگاه کنین.

چونه ی خود را ثابت نگه دارین
گِرِگ هارتلی، کارشناس زبان بدن می گه هنگامی که می خواین اشتباهتون رو در محل کار بپذیرین، چونه‌تون رو ثابت نگه دارین. اگه خیلی به سمت بالا بدین، خشمگین به نظر میرسین، اگه خیلی به سمت پایین بدین، ضعیف به نظر میرسین. چونه‌تون رو ثابت و بدون حرکت نگه دارین که رضایت و اعتماد به نفستون رو نشون بده.

لبخند بزنین
با نشون دادن دندونای سفیدتون که مثل مروارید هستن از خودتون خاطره ی خوبی در ذهن مصاحبه کننده باقی بذارین. براساس تحقیقی نتیجه گیری شده که افرادی که در مصاحبه ی خود لبخند می زنن نسبت به کسانی که خنثی هستن، بیشتر تو یاد کارفرما باقی میمونن. همچنین مغز افراد چهره های خندون رو بیشتر به یاد میاره.

منبع: reader’s digest