Thursday, April 18, 2024
1.2 C
Calgary

کوه نیمبوس ، کوهنوردی با امنیت در مکانی خاص

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

زمانی که سخن از کوهستان راکی میشود باید انتظار دیدن عجایب آن را داشته باشد. کوه نیمبوس کانادا با ارتفاع ۲۶۵۱ متر یکی از این دیدنی ها میباشد.

معرفی کوه نیمبوس کانادا(Nimbus)

یکی از دور افتاده ترین کوه هایی که یک کوهنورد یا توریست آرزویش را داشته باشد در کوهستان راکی شمالی کانادا است. کوه نیمبوس کانادا با ارتفاع ۲۶۵۱ متر فقط از طریق جاده محافظت شده ۲٫۵ کیلومتری قابل دسترسی است. این روش بالارفتن با کمک کابل های فولادی چسبیده به سطح سنگ ها ممکن است. این سفر طاقت فرسا ارزش دارد زیرا مکان آن وحشی و دست نخورده است و منظره اش فرا واقعی و دارای کوه های پوشیده از برف مه دار است. این مسیر از مراتع، رگه ها و نوک کوه ها عبور می کند.جاذبه های منحصربفرد این کوه باعث شده است که گردشگران تور کانادا را به سمت خود جذب میکند.

تنها راه دسترسی به این قله دیدنی از طریق پل معلق یا از طریق راه آهنکوب (Via Ferrata) است و همین دلیل این مکان را منطقه خاصی می کند.بهترین زمان رفتن به این مقصد رویایی برای توریست ها و کوه نوردان، تابستان به خصوص ماه های جولای تا آگوست و هنگام احتمال بارش برف در کمترین حد است.

ویژگی های کوه نیمبوس کانادا

دیدن نیمبوس تجربه ای تکرار نشدنی است. مقصد در وسط کوه های راکی و کلبه کوهستانی بابی برنز قرار دارد که یک سرآشپز و یک شیرینی پز در آنجا غذا آماده می کنند. امکانات آنجا شامل اتاق دوتخته، استخر شنا، بار و دسترسی وای فای است. راه آهنکوبی که توریست ها را تا قله نیمبوس می آورد و پل معلق در آسمان که به این مسیر منتهی می شود دو مشخصه منحصر به فرد آمریکای شمالی هستند. توریست ها در این جا موقع رد شدن از پل معلق که تنها راه دسترسی به قله است، هیجان واقعی را تجربه می کنند.

حیاط وحش کوه نیمبوس کانادا

آن چه باعث می شود این مکان این قدر خاص باشد، دسترسی توریست پسند آن به دیدنی های خیره کننده منطقه است. امتداد کوه های راکی شمالی در کانادا به دلیل تنوع گیاهی و جانوری اش جزو میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است. برخی از جانوران آن شامل پستانداران کوچک مثل گوزن، سگ سانان، گوسفند، بز، راسو و گربه وحشی هستند. گیاهان منطقه شامل کاج، سرو، جینسینگ آلاسکایی، شوکران، شاه درخت و سرخس است.
در دامنه های تپه های کم ارتفاع تر و مراتع شیب دار جنوبی، سبزه هم می روید. مناطق اکولوژیکی ناحیه شامل جنگل های مخروطی انبوه، مراتع آلپی و مرداب های ساحلی است.

تهدیدات احتمالی کوه نیمبوس کانادا

کوه نیمبوس مکانی خاص در منطقه کوهستانی پورسل در بخش کانادایی کوه های راکی شمالی است. توریست هایی که به این جا می آیند یاد میگیرند از قوانینی که برای سالم و امن ماندنشان درست شده پیروی کنند. این مقصد برای توریست های عادی که به اینجا می آیند امن است زیرا با تسمه و کابل های فولادی محکم شده تا مسیر تا بالای قله نیمبوس ادامه پیدا کند. از سوی دیگر، توریست ها نباید در منطقه آشغال بریزند یا سبزی ها را بکنند زیرا تخریب آن جبران ناپذیر خواهد بود.

تغییرات اقلیمی هم بر منطقه تاثیر منفی داشته است. تلاش برای ابقا توسط دولت های کانادا و آمریکا برای محافظت از زمین های بکر از یلو استون تا رود یوکون (Yukon) به حیوانات امکان می دهد به دلیل تغییرات اقلیمی به سمت شمال مهاجرت کنند. چنین پروژه ای را شبکه وایلدلند می گویند و هدف آن اتصال مناطق محافظت شده در شمال آمریکاست تا حیوانات بتوانند آزادتر و امن تر بین آن ها رفت و آمد کنند.

دسترسی به کوه نیمبوس کانادا

گرچه بسیاری کوه نیمبوس را می شناسند اما هنوز جمعیت واقعی خود را پیدا نکرده است. دسترسی به آن عملا با خودرو یا پای پیاده ممکن نیست و دورافتاده بودنش باعث می شود برخی فکر کنند نباید به آن جا رفت. این مکان به شهر گلدن در بریتیش کلمبیا نزدیک است اما برخی معتقدند آن قدرها هم نزدیک نیست. تنها راه دسترسی به آن با بالگرد است. توریست ها را با بالگرد به کلبه بابی برنز می برند که خودش کاملا بالای کوه پورسل (Purcell) است. وقتی به آن جا می رسی، به سادگی می توان در مسیر پیاده رفت.

توریست ها به تجربه کوه نوردی نیازی ندارند چون یک راه آهنکوب تا قله نیمبوس هست. اما به دلایل ایمنی، محدودیت وزنی و سنی وجود دارد.

منبع : worldatlas