Game Of Thrones بازی تاج و تخت

بدون شک یکی از زیباترین و پربیننده ترین سریال هایی است که تاکنون ساخته شده و طرفداران آن بی صبرانه منتظر دیدن فصل بعدی این سریال در ماه  July امسال هستند. سازندگان این سریال در هر فصل بینندگان را شگفت زده کرده و اتفاقات غیرقابل منتظره ای در فیلم به وقوع می پیوندد که بدبین ترین تماشاگران نیز فکر آن را نمی کردند.

از این رو دیدن اتفاقات غیرمعمول و عجیب در فصل آتی این سریال نیز دور از تصور نخواهد بود. بازی تاج و تخت یک مجموعه تلویزیونی آمریکایی به سبک خیال‌پردازی حماسی است که توسط دیوید بنیاف و دی. بی. وایس برای شبکه اچ‌بی‌او ساخته شده‌است. این مجموعه برگرفته از پرفروش‌ترین مجموعه داستان‌های فانتزی جرج آر. آر. مارتین یعنی ترانه یخ و آتش است. نخستین کتاب این مجموعه بازی تاج و تخت نام دارد. فیلم‌برداری مجموعه در کارگاه ضبط فیلم پینت هال بلفاست و هم چنین در مالت، کرواسی، ایسلند و مراکش انجام گرفته‌است.

فصل هفتم سریال Game of Thrones بازی تاج و تخت مطئناً یکی از پربیننده ترین سریال ها می باشد  بعد از مدت ها انتظار از شبکه HBO پخش میشود. هر فصل به گونه ای ساخته میشود که مخاطبان را شگفت زده کند این مجموعه عالی توسط جرمی پودسوا کارگردانی شده است. فصل هفتم این مجموعه در 21 آوریل 2016 و تنها سه روز پس از آغاز نمایش فصل ششم آن سفارش داده شد. داستان این فصل از مجموعه اقتباسی است از رمان بادهای زمستانی ششمین جلد از مجموعه کتاب های ترانه یخ و آتش میباشد.

این فصل بر خلاف قسمت های قبلی شامل 7 قسمت است و سریال در کشورهای مختلفی فروش رفته است.  این سریال توانسته جایزه های بسیاری را دریافت نماید پیش بینی میشود که سریال نسبت به نسخه های قبلی خود از داستانی بهتر و صحنه های پیش بینی نشده ای استفاده شده و مخاطبان بیشتری را به خود جذب نماید. فصل هفتم این مجموعه در 31 اوت 2016 فیلمبرداری شد و میتوان گفت که فصل هفتم سریال تاج و تخت در درجه اول در ایرلند شمالی ، اسپانیا و ایسلند فیلمبرداری شده است. در فصل جدید بازیگرانی دیگر از جمله جیم براندبنت و تام هییر معرفی خواهند شد. پس از انتشار فصل هفت سریال تاج و تخت تنها یک فصل باقی می ماند که طبق گفته کانینگهام فیلمبرداری فصل هشت و پایانی در ماه سپتامبر 2017 آغاز خواهد شد. همچنین برودبنت گفته که او در هر قسمت از فصل هفتم این سریال یک سکانس مهم را در اختیار خواهد داشت.

داستان فصل هفتم در رابطه با هفت خاندان اشرافی برای حاکمیت بر سرزمین افسانه ای «وستروس» در حال ستیز با یکدیگرند. خاندان «استارک»، «لنیستر» و «باراثیون» برجسته ترین آنها هستند. داستان از جایی شروع می شود که «رابرت باراثیون» پادشاه وستروس، از دوست قدیمی اش، «ادارد» ارباب خاندان استارک، تقاضا می کند که بعنوان مشاور پادشاه، برترین سمت دربار، به او خدمت کند. این در حالی است که مشاور قبلی به طرز مرموزی به قتل رسیده است، با این حال ادارد تقاضای پادشاه را می پذیرد و به سرزمین شاهی راهی می شود. خانواده ملکه، یعنی لنیستر ها در حال توطئه برای بدست آوردن قدرت هستند. از سوی دیگر، بازمانده های خاندان پادشاه قبلی وستروس، «تارگرین ها» نیز نقشه ی پس گرفتن تاج و تخت را در سر می پرورانند، و تمام این ماجراها موجب در گرفتن نبردی عظیم میان آن‌ها خواهد شد…

بازی تاج و تخت رکورددار تعداد بیننده در شبکه اچ‌بی‌او است و در کشورهای مختلف طرفداران زیادی دارد. این سریال تاکنون نامزد و برندهٔ بسیاری از جوایز شده‌است که از میان آن‌ها می‌توان به نامزدی جایزه امی بهترین سریال درام برای هر چهار فصل پخش شدهٔ آن، یک نامزدی جایزه گلدن گلوب برای بهترین سریال تلویزیونی درام و نامزدی جایزهٔ هوگو برای بهترین نمایش درام اشاره کرد. پیتر دینکلیج نیز برای بازی در نقش تیریون لنیستر موفق به دریافت دو جایزهٔ امی بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و یک جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شده است.

مقاله قبلیهفت استخر عمومی و روباز کلگری برای فرار از گرما (آدرس و هزینه)
مقاله بعدیaurora یا همان پدیده‌ی شفق قطبی چیست؟