شما چطوری روزتون رو شروع میکنین؟ هر کاری که صبح انجام میدین بهتره بدونین که روحیه اون روزتون رو مشخص میکنین. پس معنیش اینه که باید مطمئن شین سالم ترین و مولدترین صبح ممکن رو دارین. این روشها رو بخونین و امتحان کنین تا بهترین صبح عمرتون رو تجربه کنین.

 

  • تا جایی که میشه از شب قبل آماده بشین

اگه  میتونین کارهای صبح رو شب قبل انجام بدین پس منتظر چی هستین؟! یه لیست از کارهایی که باید انجام بدین آماده کرده تا همه چی سروقت انجام بشه. چیزایی که برای صبحانه لازمه رو آماده کنین، ناهار فرداتون رو در ظرف ریخته و کنار بذارین، کیفتون رو جمع کنین. هر چیزی که باید روز بعد با خودتون ببرین آماده کنین تا روز بعدش فقط ۵ دقیقه زمان لازم داشته باشین. انجام کارهاتون از شب قبل زمان کمتری ازتون میگیره و هم استرس صبح ها رو کم میکنه.

  • وقتی ساعتتون زنگ میزنه همون بار اول از جاتون بلند شین

با وسوسه زدن دکمه چرت ساعتتون مقاومت کنین. تحقیقات نشون دادن که زمان بیشتری که برای تاخیر در بیدار شدنتون، باعث میشه دوباره به خواب عمیق برگردین و در نتیجه وقتی دوباره ساعت زنگ بزنه سخت تر بیدار میشین. بهترین زمان برای بیدار شدنتون رو پیدا کرده و رهاش نکنین.

  • اول از همه به سراغ نوشیدن قهوه نرین

شما هم اولین کاری که صبح میکنین اینه که قهوه مینوشین؟ تحقیقات میگن صبح بعد از بیدار شدن در واقع بهترین زمان برای دریافت تاثیرات قهوه نیست. بدن شما کورتیزول تولید میکنه، این هورمون انرژی و هشیاری شما رو در مقادیر متفاوت در زمان های مختلف روز منظم میکنه. نوشیدن یه فنجان قهوه وقتی که مقدار کورتیزول بالا و در اوج است تا حد زیادی اثر کافئین رو کاهش میده. مهم نیست کی از خواب بیدار میشین، فقط یادتون باشه که یک تا یک و نیم ساعت بعد از بیدار شدن قهوه ننوشین.

  • صبحانه بخورید

خوردن صبحانه یه امر بدیهیه! البته یه صبحانه سالم تا بهترین فواید نصیبتون بشه. زمان صبحانه خوردن خیلی اهمیت داره. اگه صبح برای انجام کاری بیرون میرین یک یا دو ساعت قبلش حتما صبحانه بخورین و اگه میخواین خونه بمونین حتما در طول یک ساعت بعد از بیدار شدن صبحانه بخورین. این کار باعث میشه صبح و در طول روز انتخاب های سالم غذایی داشته باشین و اینجوری وزنتون هم کنترل بشه.

  • صبح که بیدار میشین کمی زمان برای خودتون صرف کنین

یوگا، حرکات کششی، نوشتن، لذت بردن از یه فنجان چای یا خواندن یه روزنامه و هر کار دیگه ای که دوست دارین انجام بدین. حتما صبح کمی زمان لذت بخش برای خودتون کنار بذارین.

  • یک روتین پیدا کرده و رهاش نکنین

برای مدت دو هفته یادداشت کنین که چطور از زمان صبحتون استفاده میکنین و چک کنین که آیا این زمان مولد بوده یا نه. باید مولدترین صبح را برای خودتون درست کنین.  اگه کاری رو یادتون میره صبح انجام بدین به یادداشت هاتون نگاه کنین. رها نکردن روتینی که درست کردین عادات سالمی به وجود میاره و وظایف دلهره آور رو به یه اتوماسیون بدون مشکل تبدیل میکنه.

  • ورزش کنین

درسته که باید زمانی از روز رو ورزش کنین که براتون بهتره، اما ورزش کردن در صبح هم فوایدی داره. کسانی که سرشون شلوغه و درگیر یه روتین ورزشی هستن و البته انگیزه اش رو هم دارن، صبح زمان خوبی برای باشگاه رفتنه. شاید بپرسین چرا؟ خب به این خاطر که ورزش کردن در صبح زود به عنوان اولین کار باعث میشه وقتی درگیر کارهای روزمره میشین دیگه نگران از دست رفتن جلسات ورزشیتون نباشین.

  • با کارهای بزرگ روز رو شروع کنین

چه توی خونه باشین و چه در محل کار، با انجام سخت ترین کار روزتون رو شروع کنین. چون وقتی ساعت ها میگذرن شما از نظر جسمی و ذهنی بیشتر خسته میشین و کنترلی که صبح روی خودتون داشتین کمتر میشه و البته انجام کارهای سخت انرژی جسمی و ذهنی بیشتری هم میخواد.

منبع: care2

مقاله قبلیراهنمای سفر به مکزیک (معرفی، دیدنی‌ها، هزینه‌ها) بخش اول
مقاله بعدیچند خاصیت بلوبری برای سلامت مغز