تيرگان بزرگترين جشنواره هنرى، فرهنگى، ايرانيان خارج از كشور است كه از حدود ١١ سال پيش با عنوان جشنواره زير گنبد كبود فعاليت خود را در تورنتوی كانادا آغاز كرده و هر دو سال يكبار باشكوه تر و پربارتر از سال قبل برگزار مى شود.

تيرگان پايگاه محكمى‌ست براى تمام عاشقان دور از وطن، كه دست در دست هم، فرا از هر گونه اعتقاد مذهبى، عقيدتى و سیاسی گرد هم مى آيند تا شكوه هنر ايران زمين را به چشم جهانيان بنشانند.

از ديدگاه بسيارى از فعالين پر تلاش این جشنواره ، تيرگان مثلثی‌ست كه از داوطلبان جشنواره ، هنرمندان ايرانى از سراسر دنيا و حامیان مالى آن تشكيل مى شود كه بى شك تيرگان امروز، تيرگان نبود بدون هر كدام از اين ضلع ها.

تیرگان ۲۰۱۷ با موضوع “نیکی‌” طی چهار روز، ده‌ها برنامه رایگان در زمینه رقص، موسیقی، ادبیات، تئاتر، هنرهای تجسمی، تاریخ و ادبیات و برنامه‌های ویژه کودکان و نوجوانان به علاقه‌مندان هنر و فرهنگ ایرانی ارائه خواهد کرد.

آستین‌ها را بالا می زنیم، تیری در قامت همت آرش در کمان می‌کشیم و سرود جشن و شادیمان را از هرکجای گیتی که باشیم روانه کرانه‌های سربلند البرز می‌کنیم. صاحب‌خانه شمایید، فراخوان دهید و میهمانهایتان را به تیرگان ۲۰۱۷ دعوت کنید که بهترین‌های سرزمین آفتاب و باد چشم به راهند.

همراه تیرگان 2017 – 27  تا 31 جولای

هاربر فرانت سنتر و دیستیلری دیستریکت

Harbourfront Centre

235 Queens Quay West, Toronto, Ontario M5J 2G8

For more information on Tirgan, please visit: www.tirgan.ca

A full list of programs and artists will be announced once confirmed.

مقاله قبلیآیا شما هم در خواب صحبت می کنید؟
مقاله بعدی۳ نوع آبمیوه تابستانی برای شادابی و رفع تشنگی !