Saturday, April 20, 2024
0.7 C
Calgary

همه چیز در مورد ورزش زومبا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

زومبا ! ازین بهتر برای تکون دادن خودتون وجود نداره. در هر صورت همونطوری که فکرشو میکنیم بیشترین پیروان این ورزش تناسب اندام خودشون رو از رقص لاتین دارن.

زومبا : هم ورزش و هم سرگرمی
استدلالی که از زومبا باید داشت خیلی فراتر از یک جنبش و حرکته، این ورزش یک پایه ی یک فضای آروم و باز رو برامون فراهم میکنه . حرکات زومبا برای اینکه بتونیم راحت تر انجامش بدیم ، قطعه قطعه است و خنده و شادی هم که برای همه داره!
به علاوه این ورزش فقط یک مرحله داره که اونم مرحله ابتداییه و بعد از اون میریم که دست جمعی برقصیم و تطبیق بدیم خودمون و حرکاتمون رو بدون اینکه حالت آموزش یا خستگی وجود داشته باشه.
طراحی این رقص هر ۴ یا ۵ هفته یک بار تغییر میکنه و معمولا کافیه برای اینکه خسته نشین از حرکات تکراری اما بیش از حد عوض نمیشه تا حرکات یادتون بمونه . به هر حال برای اینکه کاملا بتونین انجامش بدین باید یکمی از حرکاتش رو بشناسین.

اما هرکسی هم ازین ورزش خوشش نمیاد و حال و هوای کلاسای زومبا رو نداره اما این به این دلیل نیست که رقص لاتین زیبا نیست . فقط به سلیقه ارتباط داره.
بزرگترین بدی این ورزش اینه که نتیجه ی آن به شدت به کیفیت کلاس و مربیتون و در واقع کسی که انگیزه ی شمارو برمی‌انگیزه بستگی داره. به عنوان پیشنهاد ، شما میتونین در سایت www.zumba.fr مدرسان با مجوز رو بشناسین و اونها به شما کمک کنن برای درست انجام دادن حرکات ؛ با این حال اما باز هم تضمین مطلق نمیشه داد و بهتره که مراقب باشین تا آسیب نبینین.
حرکات زومبا تقریبا شبیه تلوتلو خوردن میمونه و فشار آن به روی مفاصل شما میاد. یادتون نره که به بدن خودتون گوش بدین و تواناییهاتون رو نادیده نگیرین و اگر مشکلی در حرکت کردنتون دارین حتما با دکتر مشورت کنین تا آسیبی شمارو تهدید نکنه.
برای برطرف کردن اینجور مشکلات زومبا امروزه به شکلای مختلف ارائه میشه.
  • ورزشهای آبی ( در استخر ، راه رفتن در آب )
  • زومبای طلایی ( برای ییافراد مسن تر، با سرعت کم )
  • زومباتونیک ( برای جوون ترها و افراد بین ۸ تا ۱۲ سال ، کلاس سرگرم کننده و تقریبا شبیه هیپ‌هاپ )
  • زومبایی که بیشتر برای پرورش اندام به کار میره و تلاش بیشتری لازم داره برای حرکت.

منبع: e-sante.fr