Friday, March 29, 2024
-5.3 C
Calgary

روز جهانی وب مبارک

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

۱ Aug , روز جهانی وب سایت مبارک باد !

همانطور که از نامش بر می‌آید، روز جهانی وب روزی است که به تجلیل از شبکه‌ جهانی اینترنت، جست‌و‌جو در وب و فعالیت آنلاین اختصاص داده شده، فعالیت‌هایی که دنیایی از اطلاعات را زیر انگشتان ما قرار می‌دهند.

ما با آنلاین شدن، سلفی گرفتن و انتشار سلفی‌ها در فضای اینترنت، بحث راه انداختن در بلاگ‌ها، یادداشت‌برداری از پادکست‌ها، برگزاری کنفرانس‌های آنلاین جهت گفتگو در مورد آب و هوا، بک آپ گرفتن از داده ها و قرار دادن آنها در سرورهای اینترنتی، قرار دادن عکس‌هابی خانوادگی در اینترنت، تعیین وقت ویزیت پزشک به صورت آنلاین و به اشتراک گذاشتن نظرات خود، در فضای اینترنت جشن می‌گیریم.

روز جهانی وب , روز برگزاری جشنی جهت تمامی امکانات و اطلاعاتی که وب برای جهانیان ایجاد کرده می باشد

در سال ۱۹۸۹، اینترنت به عنوان راهی برای برقراری ارتباط از طریق هایپرلینک در مرکز CERN در ژنو سوییس به وجود آمد. یک ربع قرن بعد از آن تاریخ، می‌بینیم که WWW به ابزار اصلی تعامل، تراکنش و ارتباط بین نسل بشر تبدیل شده است و فرصت‌هایی را برای افراد ایجاد کرده که تا بیست یا سی سال پیش فکرش را هم نمی‌کردند.

وب (World Wide Web)، فضای اطلاعاتی است که در آن اسناد و سایر منابع با نشانی‌های وب شناسایی می‌شوند؛ توسط لینک‌ها به هم پوند داده می‌شوند و می‌توان از طریق اینترنت به آنها دسترسی داشت. تیم برنرز لی (Timothy John Berners-Lee) دانشمند انگلیسی، WWW را در سال ۱۹۸۹ اختراع کرد. او اولین برنامه‌ کامپیوتری جست‌و‌جوی وب را در سال ۱۹۹۰، یعنی هنگامی که در شرکتی سویسی کار می‌کرد نوشت. مرورگر وب در سال ۱۹۹۱ تحقق پیدا کرد؛ در ژانویه‌ ۱۹۹۱ برای سایر محققان به نمایش گذاشته شد و بعد در آگوست همان سال در معرض عموم مردم قرار گرفت.

وب تبدیل شده است به معنای اصلی از تعامل، معامله و ارتباط میان انسان ها، دری از فرصت برای انسان که نسل های قبلی در رویا های خود مشابه آن را نمی دیدند.

روزی پر از وب سایت‌های خوب براتون آرزو میکنم.