آیا میدانستید حتی در خواب هم می توانید لاغر شوید؟! البته زیاد هیجان زده نشوید، ما درباره روش های درست خوابیدن و رفتارهای قبل از خواب صحبت می کنیم. طبق آخرین تحقیقات منتشر شده در نیویورک تایمز، خوابیدن درست می تواند تا ۵۵ درصد باعث کاهش وزن شود. تنها چیزی که نیاز دارید سبک زندگی سالم و به کار بردن چندین ترفند چند ساعت قبل از خواب است.

در یک اتاق تاریک بخوابید

اگر اتاق شما در معرض نورهای دیگر قرار دارد، پس پرده های ضخیم را امتحان کنید. چراغ ها و نورهای داخل اتاق و تلویزیون را خامو کنید. وقتی به طور کامل در تاریکی قرار داشته باشید، بدن هورمون ملاتونین تولید می کند، این امر نه تنها احساس خواب آلودگی ایجاد کرده بلکه طبق تحقیقی که در مجله Journal of Pineal Research می تواند به شما کمک کند تا چربی های کالری سوز تولید کنید.

همه ی گجت ها را کنار بگذارید

طبق تحقیقات دانشگاه منچستر ، موج های کوتاه نور آبی که از گوشی های هوشمند و تبلت ها ساطع می شود، تولید ملاتونین را مختل کرده و متابولیسم را از کار می اندازد. پس قبل از رفتن به رختخواب همه ی گجت ها را خاموش کنید

جدول زمانی برای خواب خود تهیه کنید

حتی اگر نمی توانید درست سر وقت به رختخواب بروید، به خودتان این زمان را یادآوری کنید. این امر باعث می شود زودتر بخوابید. بیشتر بزرگسالان به ۷ تا ۸ ساعت خواب شبانه نیاز دارند. پس کمی حساب و کتاب کرده و یک الگوی خواب طراحی کنید.

زمانی را برای چای خوردن تنظیم کنید

بعضی از چای ها علاوه بر بهبود خواب، خواص کاهش وزن شگفت انگیزی داشته و میتوانند گرسنگی را کاهش یا سوزاندن چربی ها را افزایش دهند. از جمله بهترین چای ها می توان بابونه، اسطوخودوس و سنبل الطیب را نام برد. این گیاهان خواص آرام بخش دارند.

کمتر شام بخورید

آخرین وعده غذاییتان را سبک کرده و پرخوری نکنید. وقتی قبل از خواب پرخوری می کنید، بدن باید با کار خیلی سخت آن را در طول شب هضم کند. پس دیگر نه زمانی برای خواب راحت باقی می ماند نه برای لاغر شدن!

ادامه دارد….

مقاله قبلیدونالد ترامپ در لایحه جدیدی قرعه کشی گرین کارت را برای مهاجران لغو می کند.
مقاله بعدیبهترین کتاب های سال 2017 در سایت آمازون