به گزارش خبرگزاری دانشجو، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی پارلمان لایحه اصلاح ماده ۳۵ قانون خدمت وظیفه عمومی را مورد بحث و بررسی قرار داده و به تصویب رساندند.

نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای قانون خدمت وظیفه عمومی را اصلاح و مقرر کردند که مشمولان خدمت وظیفه عمومی دارای مدرک دیپلم برای ادامه تحصیل نمی‌توانند به خارج از کشور بروند.

نمایندگان مجلس با ۱۳۶ رأی موافق، ۴۴ رأی مخالف و ۱۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۶ نماینده حاضر در مجلس، ماده واحده این طرح را به تصویب رساندند.

به موجب مصوبه مجلس، مشمولان دیپلم که حداکثر یکسال پس از فراغت از تحصیل در یکی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی داخل کشور که مورد تأیید وزارتین علوم و بهداشت هستند، پذیرفته شوند تا زمانی که وفق تبصره یک ماده ۳۳ به تحصیل اشتغال دارند، می‌توانند از معافیت تحصیلی استفاده کنند مشروط به اینکه دارای غیبت غیرموجه نباشند.

پیش از تصویب این اصلاحیه در مجلس، مشمولان دیپلمی که در یکی از دانشگاه‌های خارج از کشور پذیرفته شده بودند، می‌توانستند با استفاده از معافیت تحصیلی برای ادامه تحصیل به خارج بروند که نمایندگان مجلس با این مصوبه این امکان را برداشتند و در صورت تأیید شورای نگهبان دیپلمه‌هایی که به سربازی رفته‌اند، تنها می‌توانند برای ادامه تحصیل به خارج از کشور بروند.

مقاله قبلی۸ روز سرگرم کننده با تئاتر موزیکال Opera in the Village در کلگری
مقاله بعدیکجای کلگری به تماشای فیلم در فضای باز بنشینیم ؟ (آدرس و هزینه)