معماهای زیادی در تاریخ وجود دارد که حتی دانشمندان را به حیرت واداشته است به طوری که هیچ پاسخی برای این معماها ندارند. اما خوشبختانه با تکنولوژی های جدید امروزی بسیاری از این معماهای تاریخی حل شده اند. مطالب زیر را با دقت بخوانید تا به حقایق خیره کننده ای درباره تاریخ و اسرار آن برسید.

ناپدید شدن تمدن نازکا

مردم نازکا به دلیل نقاشی های عظیم روی سطح بیابان نازکا در پرو معروف شده اند. نقاشی هایی که تنها از بالا مفهوم پیدا می کنند. به گفته دانشمندان مردم نازکا از این خطوط با حرکت در بین آن ها برای ارتباط با خدایان استفاده می کردند. اخیرا ناپدید شدن این تمدن نیز کشف شده است. محققان دانشگاه کمبریج دریافته اند که این قوم به دلیل خشکسالی در اثر قطع درختان از بین رفته اند.

بدنه سرهای ایستر آیلند

بالاخره معمای سرهای ایستر آیلند توسط شخصی به نام ثور هیردال کشف شد. او نخستین کسی بود که در این مکان حفاری انجام داد. در نتیجه این حفاری بدنه سرهای ایستر کشف شد. ارتفاع بعضی از آن ها حدود ۶ متر است. این مجسمه ها با ابزارهایی که در آن زمان معروف بوده استفاده می شده است.

گورستان نهنگ در شیلی

گورستان نهنگ عظیمی در بیابان آتاکاما در شیلی یافت شده است. دانشمندان نمی توانستند دلیل این کشتار گروهی را کشف کنند تا زمانی که دریافتند باقیمانده این نهنگ ها مربوط به دوره های زمانی متفاوتی است. نخستین آن ها حدود ۲۰ هزار سال گذشته رخ داده است و دلیلش رشد جلبک های سمی در دریا بوده است.

یادداشت های مرموز در یکی از نسخه های ادیسه

یکی از نسخه های ۵۰۰ ساله ادیسه هومر دارای یادداشت های دستی عجیب و غریبی است. متیلی و جولیا آکتا دریافتند که این یادداشت ها گونه عجیبی از خلاصه نویسی توسط ژان کالون است. با پیشرفت های تکنولوژی و دسترسی کامل اطلاعاتی دریافتند که این یادداشت ها جالب تر از خلاصه نویسی هستند. آن ها ترجمه های فرانسوی از زبان یونانی هستند.

گودال سیاه فلوریدا

باستان شناسان سالهاست که این گودال در رودخانه Aucilla ایالت فلوریدا را کشف کرده اند. این گودال بسیار سیاه رنگ است و تا قبل از جسی هالیکان پروفسور دانشگاه ایالت فلوریدا غواصی به سمت آن نرفته است. او در کشفیاتش در این گودال عاج های فیل را کشف کرده است که شیارهایی بوسیله ابزارهای انسانی روی آن ها دیده میشد. بنابراین دریافتند که انسان ها حدود ۱۴۵۰۰ سال گذشته در این مکان می زیسته اند.

نخستین کامپیوتر یونانی ها

Antikythera نخستین کامپیوتر دنیا در کشتی غرق شده ای مربوط به ۵۰ الی ۸۰ سال قبل از میلاد مسیح کشف شده است. اخیرا دانشمندان هدف از ساخت این ابزار را کشف کرده اند. این ابزار وسیله جهت یابی بوده است. دومین مکانیسم مشابه این ابزار هزاران سال بعد اختراع شده است.

سپاه گمشده کامبیز دوم (کمبوجیه)

۵۲۴ سال قبل از میلاد مسیح سپاه پادشاه ایرانی کامبیز دوم برای جنگ با حبشه اعزام شد. حدود ۵۰ هزار سرباز اعزامی هرگز از جنگ بازنگشتند و دانشمندان بعدها کشف کردند که آن ها در جنگ نمرده اند بلکه در اثر طوفان شن جان خود را از دست داده اند.

سنگ های سرگردان در دره مرگ

دیدن سنگ های سرگردان در دره مرگ کالیفرنیا مو را به تن راست می کند و به نظر می رسد به محض دور شدن از آن ها این سنگ ها حرکت می کنند. هیچ توضیحی برای این پدیده وجود نداشت تا زمانی که رالف لورنز ثابت کرد که در طول زمستان در اطراف این سنگ ها توده های یخی شکل می گیرد و با گرم شدن هوا سنگ ها روی زمین سر می خورند.

قبرستان گمشده ریچارد سوم

گفته شده صومعه ای که ریچارد سوم در آن دفن شده بود زمانی که توسط شخصی خریداری شد تخریب شده و بقایای جسد او به دریا انداخته شده است. اما دانشمندان به امید پیدا کردن قبر او به کشفیات خود ادامه داده و سرانجام موفق شده اند. با انجام آزمایشات تست دی ان ای روی بقایای جسدی که پیدا کرده اند به این نتیجه رسیده اند که جسد متعلق به ریچارد سوم است.

سرنشینان گمشده کشتی ماری سلست

ماری سلست کشتی مرموزی است که در سال ۱۸۷۲ کاملا سالم و بدون هیچ سرنشینی پیدا شده است. دکتر آندریا سلا در اثر تحقیقات به نتایجی درباره معمای این کشتی رسیده است. حدود ۱۷۰۰ بشکه الکل در این کشتی وجود داشت که ممکن است ایجاد انفجار نامرئی کرده باشد. انفجاری که موجی از باد بدون دود و آتش می سازد. ممکن است سرنشینان این کشتی را ترک کرده و در دریا غرق شده باشند.

مقاله قبلیتجربه ترسناک آسمانخراش نوردی در روسیه
مقاله بعدیهفت ویژگی که زنان را جذاب‌تر می‌کند!