راحت و آرام در مرکز مغزتان جا خوش کرده است، بطور دائم در میان جسم پینه‌ای، در میان دو نیکره‌ی مخ، بین دسته‌های عصبی اسفنجی گیر افتاده، با قسمتی از جمجمه به ضخامت ۶-۷ میلی‌متر پوشیده می‌شود و در نهایت با غده‌ای محاط شده که برای سال‌ها ما فکر می‌کردیم وستیجیال است و کار خاصی انجام نمی‌دهد؛ منظورم غده‌ی پینه‌آل می‌باشد. غده‌ای به این کوچکی در مغز طوری محافظت می‌شود که از قلب آنگونه مراقبت نمی‌گردد. (چرا؟) چون اگر قلب شما آسیب ببیند جان خود را از دست می‌دهید ولی اگر به این غده صدمه‌ای برسد نمی‌توانید به بهشت بروید!!!

آیا شما هم مثل من تاکنون راجع به این موضوع چیزی نشنیده بودید؟

غده‌ی پینه‌آل بر تولید هر دو ماده‌ی ملاتونین و پینولین تأثیر می‌گذارد ولی تمرکز ما بر ساخت ماده‌ای است که دی متیل تریپتامین (DMT) نام دارد. این ماده‌ی شیمیایی شاید دلیل هوشیاری گونه‌ی انسان باشد؛ توانایی درک “من”

ما شیمی‌دان نیستیم! کمی بیشتر توضیح دهید

اول بهتر است توضیح دهیم که DMT نوعی ماده‌ی مخدر است و در سراسر جهان داشتن آن غیرقانونیست؛ علت این موضوع قابلیت روان‌پریشی بالای این ماده است که بالاترین حد از این خاصیت را تاکنون در بین همه‌ی مواد مخدر نشان داده! این در حالیست که غده‌ای در مغز شما به اندازه‌ی نخود روزانه مقداری از این ماده را می‌سازد.

دی متیل تریپتامین ماده‌ای است که رؤیاهای شما را رقم می‌زند. بله، درست است؛ هر شب که شما در نقطه‌ای از جهان سیر می‌کنید در حقیقت قانون منع حمل مواد مخدر را شکسته‌اید!

و در نهایت به موضوع اصلیمان برمی‌گردیم. در هنگام مرگ مقدار زیادی از این ماده آزاد می‌شود. وقتی می‌گوییم مقدار زیاد، واقعاً منظورمان زیاد است! به فرض اگر در هنگام خواب یک لیوان از DMT آزاد می‌شود، در زمان مرگ رودخانه‌ای از آن به جریان می‌افتد.

چطور ممکن است چیزی به این مهمی تابحال به گوش ما نرسیده باشد؟!

خوب اهمیت غده‌ی پینه‌آل نه ایده‌ی تازه‌ای است و نه ناشناخته. از زمان گسترش تمدن انسانی نوعی ستایش و عشق‌ورزی نسبت به قادر مطلق دیده می‌شود که از آن به عنوان چشم درونی، همه‌چیزبین و یا محل تماس جسم و روح یاد می‌شود.

در سطحی تجربی اثر DMT را در ایجاد انرژی‌های فوق‌العاده‌ای در زمینه‌ی پیچش زمان می‌توان مطالعه کرد. این به اصطلاح کش آمدن، به نظر می‌آید توسط قوی‌ترین ماده‌ی مخدر پدید می‌‌آید. بنابراین زمان کاملاً ذهنی است.

کسانی که تجربه‌ی استفاده از این ماده را داشته‌اند از دو موضوع درباره‌ی آن حرف می‌زنند:

  1. کش آمدن زمان؛ آن‌ها زمانی به اندازه‌ی ۶-۷ دقیقه را تحت تأثیر این ماده به اندازه‌ی کل زمان زندگیشان توصیف می‌کنند؛ شب ۵۰ ساله‌ی کوب را در فیلم تلقین (Inception) به یاد بیاورید.
  2. آن‌‌ها وابسته به این که به کدام مذهب اعتقاد داشته‌اند، مسائل مربوط به آن‌ را در این مدت مدام در ذهن داشتند.

شاید دلیل این که می‌گویند لحظه‌ی مرگ به اندازه‌ی سال‌ها طول می‌کشد نیز افزایش میزان همین ماده باشد که در طول این افزایش مغز هنوز در حال فعالیت است. در واقع هر چه که در ناخودآگاه شما ثبت شده است در این مدت اتفاق می‌افتد.

منبع : Wondergressive

مقاله قبلیبازار املاك  شهر كلگرى در ماه آگوست ٢٠١٧
مقاله بعدیقبل از شروع سرماخوردگی، از آن پیشگیری کنید