بالاخره انتظارات به پایان رسید و اپل دقایقی پیش به طور رسمی، از جدیدترین آیفون خود موسوم به آیفون X رونمایی کرد. آیفون X دقیقا مشابه همان تصاویر فاش شده ای است که ماه هاست در شایعات شاهد آن بوده ایم؛ یک موبایل با نمایشگر بدون حاشیه که فقط بخش کوچکی از آن به دوربین سلفی و حسگرها اختصاص داده شده است.

تیم کوک پس از به نمایش درآمدن اولین تصاویر رسمی از آیفون X، معرفی آن را این گونه آغاز کرد: “طی یک دهه گذشته، ما همواره با نوآوری پشت نوآوری رو به جلو در حال حرکت بوده ایم تا به این مرحله برسیم، زمانی که می توانیم دیوایس هایی هوشمند تر و خلاقانه تر از همیشه بسازیم.”

بدنه آیفون X در جلو و پشت دستگاه از شیشه ساخته شده و در دو رنگ به دست مشتریان می رسد: خاکستری (Space Gray) و نقره ای. اپل از نمایشگر آیفون X با عنوان Super Retina یاد می کند، که با داشتن تراکم پیکسلی 458ppi با کیفیت ترین نمایشگر آیفون تا کنون محسوب می شود.

آیفون X به یک نمایشگر OLED 5.8 اینچی مجهز شده که از رزولوشن 2436×1125 برخوردار است. همچنین نمایشگر آیفون X همانند آیفون 8 که دقایقی پیش معرفی شد، از تکنولوژی True Tone بهره می برد.

اپل در آیفون X برای نخستین بار در تاریخ آیفون، دکمه آشنای هوم را به طور کامل از دستگاه حذف کرده و آن را جایگزین یک سوایپ از پایین صفحه به سمت بالا نموده است. با این اوصاف و حذف دکمه فیزیکی هوم، حسگر اثر انگشت Touch ID هم در آیفون X حذف شده و فناوری جدیدی به نام Face ID جایگزین آن گشته است.

به لطف Face ID، کاربران می توانند تنها با نگاه کردن به آیفون قفل آن را بازگشایی کنند. کاربران برای این کار لازم است که به شکاف کوچک تعبیه شده در قسمت بالای دستگاه نگاه کنند.

تکنولوژی Face ID از ترکیب یک سیستم IR (مادون قرمز) و دوربین جلویی دستگاه به وجود آمده است. اپل برای این که آیفون X بتواند در تاریکی هم چهره تان را تشخیص بدهد، یک نور افکن مخصوص هم در جلوی دستگاه تعبیه کرده که می تواند در شرایط بدون نور یا نور ضعیف به کمک تشخیص Face ID بیاید.

اپل برای این که کار تشخیص چهره ها در حالت ریل تایم به طور کامل و بدون نقص پردازش شود، از یک موتور عصبی اختصاصی که بر مبنای یک چیپ دو هسته ای کار می کند کمک گرفته است.

به ادعای اپل، Face ID به میزان قابلیت توجهی از تاچ آیدی امن است تر است، چرا که احتمال دارد فقط یک نفر در میان یک میلیون نفر بتواند آیفون X شما را توسط آن بازگشایی کند. اپل اعلام کرده که تکنولوژی جدید تشخیص چهره اش کاملات با Apple Pay و تمام اپلیکیشن های شخص ثالث پشتیبانی کننده از تاچ آیدی سازگاری خواهد داشت.

مالتی تسکینگ در آیفون X چیزی است که عادت کردن به آن کمی زمان می برد، چرا که نسبت به آیفون های قبلی تغییرات زیادی به خود دیده. حالا در آیفون X برای باز کردن کنترل سنتر iOS، می بایست انگشت تان را از گوشه بالا و سمت راست دستگاه به سمت پایین بکشید، کاری که در نسل های قبلی آیفون همیشه بر عکس آن را انجام می دادید.

مقاله قبلیعکس‌های کمتر دیده شده از حادثه ۱۱ سپتامبر
مقاله بعدیمیشل اوباما در تولد بیانسه مثل او لباس پوشید