رییس جمهور اسبق ایالات متحده امریکا، باراک اوباما، برای دومین بار در تاریخ ۲۹ سپتامبر به تورنتو خواهد آمد و این بار سخنرانی او درباره ی “شهروندی جهانی” خواهد بود. این سخنرانی به میزبانی سازمان غیرانتفاعی Canada 2020 که مرکز آن در اتاواست برگزار می شود.

اوباما در این تاریخ  در مرکز کنفرانس Metro Toronto در ساعت ناهار به سخنرانی خواهد پرداخت. برای شرکت در این سخنرانی تنها شرط لازم تهیه بلیت است و اگر توان خرید آن را داشته باشید می توانید در این روز در یکی از بزرگترین اتفاق های سیاسی تورنتو شرکت کنید.

بلیت های این برنامه به صورت گروهی و برای هر ده نفر به مبلغ ۱۰,۰۰۰ دلار از روز سه شنبه به فروش می رسد. سخنگوی Canada 2020 می گوید که انتظار دارد حدود ۳۵۰۰ تا ۶۰۰۰ نفر در این سخنرانی شرکت کنند.

این دومین بار است که باراک اوباما بعد از ترک کاخ ریاست جمهوری از کانادا دیدن می کند. او در ماه ژوئن امسال نیز در یک مراسم سخنرانی در مونترال شرکت کرد.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در مراسم پیش رو در آخر این ماه شرکت نخواهد کرد. او در دیدار گذشته اوباما طی یک مراسم شام خصوصی با باراک اوباما دیدار و گفتگو کرد.

سخنرانی پیش رو مبحث داغ این روزهای ایالات متحده امریکا و کاناداست و قرار است تا بعد از پایان سخنرانی اوباما به سوالات پاسخ دهد.

روز سه شنبه این هفته دونالد ترامپ رییس جمهور حال حاضر ایالات متحده آمریکا بر اساس دستوری امکان دریافت ویزای موقت توسط فرزندان مهاجران غیرقانونی به آمریکا را ممنوع اعلام کرد. این خبر واکنش های بسیار گسترده ای را برانگیخت. از جمله یکی از افرادی که به این دستور واکنش نشان داد باراک اوباما بود. او در پیامی بلند بالا و رسمی جوانب نگرانی و ناراحتی خود را ابراز کرد و انتظار این می رود که در سخنرانی پیش رو در این باره گفت وگو کند.

مقاله قبلیهنرمندی که در تصاویر زمینه خود را محو می کند
مقاله بعدیبهترین فیلم هایی که پاییز 2017 اکران می شوند (بخش اول)