کانادا درام تاریخی «اوشلگا، سرزمین ارواح» را به عنوان نماینده‌اش برای شرکت در رقابت بهترین فیلم خارجی زبان اسکار 2018 به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی معرفی کرد.

این فیلم مستقل اولین‌بار در بخش گالای جشنواره فیلم تورنتو 2017 به نمایش درآمد. فرانسوا ژیرار کارگردان فرانسوی-کانادایی در جدیدترین ساخته خود بخشی از تاریخ کانادا را به تصویر کشیده است.

ژیرار به عنوان یکی از موفق‌ترین فیلمسازان سینمای حال حاضر کانادا، تجربه ساخت روایات تاریخی حماسی از جمله «سی و دو فیلم کوتاه درباره گلن گولد»، «ویلن قرمز» و «ابریشم» را در کارنامه دارد. هیات انتخاب نماینده کانادا برای شرکت در رقابت اسکار در نشست خبری که در مونترال برگزار شد از معرفی این فیلم 100 دقیقه‌ای به آکادمی خبر داد.

در سال‌های اخیر، کانادا با معرفی نمایندگانی شامل «ویران‌شده» دنی ویلنوو، «آقای لازار» ساخته فیلیپه فالاردیو و «جادوگر جنگ» به کارگردانی کیم نگوین و همچنین فیلم تحسین‌شده «در تاریکی» ساخته انیشکا هولاند (محصول مشترک لهستان، آلمان و کانادا)، موفق به کسب نامزدی در رقابت بهترین فیلم خارجی زبان شده است.

درام مستقل «تهاجم بربرها» ساخته دنی آرکان، جایزه بهترین فیلم خارجی زبان را در رقابت اسکار 2003 برای کانادا به ارمغان آورد.

 

منبع : cbc

مقاله قبلیرونق اول سال رو به خاموشی – بازار مسكن کلگری در ماه سپتامبر ٢٠١٧
مقاله بعدیچرا همیشه در پاییز و زمستان سرما می خوریم؟