روز جمعه سیزدهم اکتبر قاضی  Glenn Hainey ریاست دادگاه عالی انتاریو، درخواست شرکت سیرز را پذیرفت و در حکمی پایان فعالیت این شرکت را صادر کرد.

شرکت سیرز یکی از بزرگترین فروشگاه های زنجیره ای در کشور کانادا با بیش از 65 سال حضور بود، حضوری که در زندگی تمام کانادایی ها معنی و مفهومی خاص داشت.

در حکم قاضی Glenn با درخواست تعطیلی تمامی یکصدو سی فروشگاه موافقت شده است و پیش بینی می شود در ماه آتی بیش از دوازده هزار نفر که بصورت مستقیم و غیر مستقیم از طریق سیرز اشتغال داشتند، شغل خود را از دست می دهند و همچنین فروشگاه سیرز اجازه داد تا تمامی اموال و دارایی های خود را به حراج بگذارد.

یکی از مدیران فروشگاه سیرز در همین رابطه به خبرنگار سی بی سی گفته بود که به ما خیانت شده است و ما نمیدانیم چه کار باید انجام دهیم. احساس عصبانیت و سرخوردگی گریبان گیر بسیاری از ما  شده است.

قطعا این آخرین شرکتی نخواهد بود که در رقابت با بازار خرده فروشی آنلاین شکست می خورد، سیرز کانادا فروشگاهی سرشناس و تقریبا محبوب قدیمی که در وضعیت ورشکستگی کامل قرار گرفت.

پیش از این نیز در تاریخ 22 ژوئن 2017 خرید و فروش سهام این شرکت در بازار بورس تورنتو به حالت تعلیق درآمد و در همان ماه پنجاه و نه شعبه این فروشگاه نیز تعطیل شد.

بسیاری عقیده دارند که مدیریت قدیمی و سنتی و همچنین عدم وجود برنامه ریزی باعث سقوط این شرکت در بازار کانادا شد. در 22 ژوئن 2017 همزمان با متوقف شدن خرید و فروش سهام این شرکت، مدیران آن طی بیانیه ای این اطمینان را دادند که روند بازسازی سیرز را در پیش خواهند گرفت، نکته ای که به گفته برخی کارشناسان فرصتی بود برای خروج از بحران که تبدیل شد به فرصتی برای خروج برخی مدیران از این شرکت و در نهایت در حدود دوازده هزار نفری که در این شرایط می بایست در جستجوی شغلی جدید برای خود باشند.

مقاله قبلیچرا رزومه تان اثرگذاری کافی را ندارد؟
مقاله بعدیبهترین جا برای کار کردن در کانادا به گزارش Indeed