بار دیگر زمان تغییر ساعت فرا رسیده است. از 2 بامداد یکشنبه 5 نوامبر، بسیاری از کانادایی ها بایستی ساعت ها را یک ساعت عقب بکشند. این یعنی یک ساعت خواب بیشتر!

همانطور که می دانید Daylight Saving Time که ساعت تابستانی نیز نامیده می شود، از دومین آخر هفته ماه مارچ آغاز شده و در اولین آخر هفته ماه نوامبر پایان می پذیرد. تغییر ساعت رسمی، به معنی آغاز فصل زمستان است.

برخورداری از یک ساعت خواب اضافی، تاثیر زیادی بر روی سلامت انسان می گذارد.

مطالعات انجام شده در سال 2016 که گزارش آن در نشریه Epidemiology منتشر شد، نشان داد که تشخیص ابتلا به افسردگی در طول دوره انتقال از ساعت تابستانی به وقت استاندارد، افزایش می یابد. داده های استخراج شده از Danish Psychiatric Central Register مربوط به سال های 1995 تا 2012 حاکی از افزایش 8 درصدی موارد بستری در بیمارستان های روانی می باشد.

به گفته کارشناسان آکادمی مغز و اعصاب آمریکا، دوره انتقالی همچنین خطر سکته را افزایش می دهد. چه ساعت به جلو یا به عقب کشیده شود، ارتباط بین دوره انتقالی و افزایش خطر سکته مغزی ایسکمیک (شایع ترین نوع سکته مغزی) وجود دارد. محققان بر این باورند که اختلال در باصطلاح ساعت داخلی بدن، می تواند یکی از عوامل سکته باشد.

امروزه بیش از 70 کشور جهان و یک پنجم از جمعیت 7 میلیارد نفری جهان، برنامه تغییر ساعت را دنبال می کنند.
مقاله قبلیتصاویر زیبایی از هالووین 2017
مقاله بعدیافزايش فشار براى كاهش قيمت ها در كلگرى- بازار املاك اكتبر ٢٠١٧