امیر احسان حسینی دو سال گذشته خود را به شرکت در کلاس‌های خلبانی گذراند. او امیدوار بود روزی پا جای پای پدر خلبانش بگذارد. اما یک حادثه دلخراش در غرب کلگری، همه چیز را تغییر داد. هفته پیش امیر احسان خانواده خود را تنها گذاشت و پرواز، آخرین تجربه زندگی‌اش شد.

اعضای خانواده و دوستان یک دانشجوی پیشین دانشگاه آلبرتا، در سوگ از دست دادن او نشسته‌اند. امیر احسان حسینی هفته گذشته در حادثه‌ی سقوط هواپیما در غرب کلگری جان خود را از دست داد.

روز پنجشنبه هفته گذشته حدود ساعت ۱۰ صبح، هواپیمای کوچکی در غرب شهر، نزدیک Calaway Park سقوط کرد و دو مسافر این هواپیما از حادثه جان به در نبردند. یک مربی پرواز و یک دانشجوی کالج آموزش پرواز Springbank بر اثر این حادثه درگذشتند که دانشجو، یک جوان ایرانی به نام امیر احسان حسینی بود.

امیر احسان عاشق پرواز بود

شهریار آقاخانی، یکی از بستگان امیر احسان حسینی، ساکن استرالیاست. او به خبرنگاران کانادایی می‌گوید حسینی را نزدیک به ۱۰ سال ندیده بود، تا اینکه اخیرا سفری به کانادا داشت.

او می‌گوید: «امیر احسان بسیار مهربان و آرام بود. او در دو سال گذشته در حال گذراندن دوره‌ی آموزش خلبانی بود، چرا که امید داشت پا جای پای پدرش بگذارد. پدر او خلبان بود و به همین خاطر، او هم همیشه این رؤیا را در سر می‌پروراند که روزی خلبانی مانند پدرش شود.»

حسینی که از ایران به کانادا مهاجرت کرده بود، متأهل بود، اما فرزندی نداشت. دوستان و خانواده‌ی حسینی اندوه و همدردی خود را از طریق فیسبوک به اطلاع همسر حسینی و سایر اعضای خانواده‌ی او رساندند.

مریم هداوند در این باره نوشت: «امروز من واقعاً غمگین هستم. این اتفاق همه‌ی ما را مات و مبهوت کرد. ما همگی دوستدار امیر عزیز بودیم. تسلیت ما را بپذیرید.»

فرشید مستوفی می‌گوید: «خیلی روشن به یاد می‌آورم که چقدر شیفته‌ی پرواز بود.»

او می‌نویسد: «ما امیدواریم که عشق خانواده و دوستان، شما را در روزهای آینده تسلی دهد و قوت قلبی برای شما باشد.»

کیوان پیشقدم می‌گوید هیچکس نمی‌تواند درک کند که این خانواده اکنون چه می‌کشند. او می‌نویسد: «واقعاً غم‌انگیز است. اگر برای من اینقدر قبول کردنش مشکل است، پس هیچکس نمی‌داند که شما چه می‌کشید.»

جیمز هفنر، رئیس کالج آموزش پرواز Springbank، روز پنجشنبه ضمن انتشار بیانیه‌ای «همدردی عمیق» خود را با خانواده‌های قربانیان اعلام کرد و وعده داد که به تحقیقات در این باره کمک کند.

بر اساس گزارش اولیه‌ی سازمان حمل و نقل کانادا، هواپیمای سقوط کرده یک Piper مدل PA-34-200T بوده است که در مزرعه‌ای در یک مایلی فرودگاه Springbank و درست بعد از بلند شدن از باند فرودگاه، دچار سانحه شده است. هیئت ایمنی حمل و نقل در حال بررسی سانحه است.

منبع: آتش کانادا

مقاله قبلیوال‌مارت به زودی تبدیل به یک فروشگاه رباتیک می شود
مقاله بعدیبیش از 750 شغل جدید با افتتاح مرکز پخش آمازون در کلگری