برخی از کاربران آیفون X گزارش دادند که صفحه‌نمایش گوشی‌شان در دمای سرد نزدیک به صفر به درستی کار نمی‌کند.

اپل با تایید این مشکل، می‌گوید متوجه شده نمایشگر آیفون X پس از تغییر سریع درجه حرارت، به لمس واکنش نشان نمی‌دهد. اپل وعده داده است در به‌روزرسانی iOS 11.2 این مشکل را برطرف خواهد کرد.

اپل تاکید می‌کند که دستگاه‌های مبتنی بر iOS باید در دمای بین ۰ تا ۳۵ درجه سانتی‌گراد به خوبی کار کنند.

باگ coldgate

حتما اپل آیفون X را در دماهای مختلف بررسی و آزمایش کرده است ولی جای تعجب دارد که چنین مشکلی را متوجه نشده است.

کاربران گزارش دادند که حتا در دماهای نزدیک به صفر درجه سانتی‌گراد نیز قابلیت‌های لمسی صفحه‌نمایش آیفون X به درستی کار نمی‌کنند. این باگ به نام «coldgate» معروف شده است.

البته، صفحه‌نمایش آیفون X پس از چند ثانیه دوباره شروع به کار می‌کند و جای نگرانی نیست. باگ «coldgate» یک مزاحمت موقت است تا یک مشکل دایمی.

اپل وعده کرده خیلی زود و به به‌روزرسانی iOS 11.2 این باگ را برطرف می‌کند. یعنی ادعا می‌کند مشکل بیشتر نرم‌افزاری است و از سخت‌افزار صفحه‌نمایش اولد آیفون X نیست! باید در مورد این سخن، مقداری شک و  تردید داشته باشیم.

اپل امروز iOS 11.1.1 را برای رفع چندین مشکل نرم‌افزاری منتشر کرده است. نسخه iOS 11.2 نیز در حالت بتا قرار دارد و حتما تا قبل از پایان سال برای دستگاه‌های آیفون و آیپد منتشر می‌شود.

اپل از ابتدای عرضه سیستم‌عامل iOS 11 تا کنون به طور مرتب و پشت‌سرهم چندین نسخه به‌روزرسانی از این سیستم‌عامل را برای رفع باگ‌های مختلف روی آیفون‌های جدید یا دستگاه‌های قدیمی‌تر iOS منتشر کرده است.

منبع : ipadinsight , 9to5mac

مقاله قبلیرشد يا كاهش قيمت املاك در محله‌ی شما در کلگری
مقاله بعدی۱۲ درس موفقیت از نگاه مدیرعامل استارباکس