مقامات فدرال آمریکا فردی ایرانی به نام بهزاد مصری را به حمله‌ی هک به سرورهای شبکه‌ی اچ‌بی‌اُ و لو دادن فیلمنامه‌ی سریال GOT متهم کرده‌اند.

پوستر اف‌بی‌آی برای بازداشت بهزاد مصری

مقامات فدرال به‌تازگی فردی ایرانی به نام بهزاد مصری را به اتهام دست‌داشتن در حمله‌ی هکری امسال به شبکه‌ی اچ‌بی‌اُبازداشت کرده‌اند. به گفته‌ی مقامات امنیتی، مصری که سابقه‌ی همکاری با ارتش ایران را در کارنامه‌اش دارد، به سیستم کامپیوتری این شبکه‌ی بزرگ نفوذ کرده و فیلمنامه قسمت‌هایی از سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) را به‌همراه چند سریال دیگر که هنوز به‌صورت رسمی پخش نشده بودند، به سرقت برده است. ظاهرا بهزاد مصری پس از این‌کار، از مسئولین اچ‌بی‌اُ درخواست میلیون‌ها دلار پول در قالب بیت‌کوین کرده است.

طبق ادعاهای مطرح‌شده، بهزاد مصری یکی از اعضای تیم هکر Turk Black Hat Security است و پیش‌تر به ارتش جمهوری اسلامی ایران برای حملات هکری علیه رژیم صهیونیستی کمک کرده است. براساس شنیده‌ها، مصری در زمان انجام حملات هکری علیه شبکه‌ی اچ‌بی‌اُ، در خدمت دولت ایران نبوده است.


ظاهرا مصری در ماه می گذشته‌، کمپینی تشکیل داده و با بهره‌گیری از شگردهایی خاص و از طریق حساب‌های کاربری کارمندان اچ‌بی‌اُ موفق شده به درون سرورهای این غول دنیای تلویزیون نفوذ کند؛ وی سرانجام توانسته به قسمت‌های پخش‌نشده‌ی سریال‌های محبوبی مثل Ballers ،Room 104 و Curb Your Enthusiasm به‌همراه فیلمنامه‌ی سریال Game of Thrones دسترسی پیدا کند. مصری در ماه جولای ۲۰۱۷، ایمیل‌هایی تهدیدآمیز به مدیران اجرایی این شبکه فرستاده و از آن‌ها درخواست پول کرده است.

جون کیم که از سرشناس‌ترین وکلای مدافع آمریکا به حساب می‌آید، در ویدیوی بالا با بهره‌گیری از شعار سریال بازی تاج و تخت (Winter is Coming) میگوید که «زمستان برای بهزاد مصری فرا رسیده است.» وی ادامه می‌دهد:

مصری با عواقب بدی مواجه خواهد شد. او نخواهد توانست بدون ترس از دستگیر شدن از ایران خارج شود. از امروز به بعد نام و تصویر مصری در لیست افراد تجت تعقیب FBI قرار خواهد گرفت.

مصری که در دنیای آنلاین از نام مستعار Skote Vahshat استفاده کرده، به مدیران شبکه گفته است که اگر آن‌ها ۵.۵ میلیون دلار با استفاده از بیت‌کوین به او پرداخت نکنند، تمامی داده‌هایی را که به دست آورده است، منتشر می‌کند. حدودا یک هفته بعد، حرف‌های او رنگ واقعیت به خود گرفت و مصری بخش‌هایی از اطلاعات محرمانه‌ی اچ‌بی‌اُ را در سطح اینترنت پخش کرد. جالب است بدانید که این شبکه در آن زمان گفته بود فاش شدن این اطلاعات، ارتباطی به هکرها ندارد:

مدتی است خبر حملات سایبری علیه HBO در سطح اینترنت به‌شکلی گسترده پخش شده است. هکر(ها) ممکن است برای جلب توجه رسانه‌ها، اطلاعات دزدیده شده را فاش کنند؛ اما بدانید ما قصد نداریم خودمان را درگیر این بازی کنیم.

پیشتر روزنامه واشنگتن پست گزارشی منتشر کرده و نوشته بود مخفی نگه داشتن پرونده‌هایی از این دست برای این است که متهم فرار نکند و مقام‌های امنیتی بتوانند او را در موقع لزوم بازداشت کنند. اما حالا این روزنامه نوشته که دولت دونالد ترامپ برای مقاصد سیاسی فشار آورده که این پرونده، نام متهم و ملیت او برملا شود.

آقای ترامپ که از مخالفان سرسخت توافق هسته‌ای آمریکا و پنج قدرت جهانی با ایران است، می‌خواهد کنگره آمریکا را متقاعد کند تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کند.مقام های قضایی آمریکا، تصویر بهزاد مصری، تبعه ایرانی را منتشر کرده اند که متهم است با هک کردن سیستم های تلویزیون اچ‌بی‌او (HBO) قصد اخاذی از آنها را داشته است.

منبع : TheNewYorkTimes

مقاله قبلیشرح رویه‌ی tie-break اکسپرس اینتری
مقاله بعدیوصیت نامه رسمی، وکالت نامه اداره اموال و دستورالعمل شخصی در صورت ناتوانی در کانادا (بخش اول)