نویسنده : مجید ضیایی ، مشاور مستقل مالی در کلگری

بیشتر از ۱۷۴ میلیون آمریکایی به طور میانگین بیش از ٣٣۵/۴٧ دلار بین جشن شکرگزاری و دوشنبه سایبری خرج کرده اند. از طرفی بیش از ۲۸ هزار کانادایی که در مورد جمعه سیاه و دوشنبه سایبری در شبکه های اجتماعی خود صحبت کرده اند؛ نشان داده اند که هزینه های ایام تعطیلات تا روز boxing نیز ادامه میابد.

میزان هزینه های دوران تعطیلات شما به چه مبلغی رسیده است؟

از این ۳ ایده ساده که به آن اشاره خواهم کرد استفاده کنید تا بتونید هزینه‌های تعطیلات را کمتر کرده و بقیه ایام تعطیلات را بهتر و راحت‌تر بگذرانید.

  • قبل از اینکه شروع به خرج کردن کنید تصمیم بگیرید که تا چه مبلغی را می خواهید به هدیه خریدن اختصاص دهید.

بله، من در مورد واژه «بودجه» صحبت می کنم. در روزهای پایانی سال بسیار مهم است که در مورد بودجه صحبت کنیم و در مورد خریدهای خود، استراتژی و دیسیپلین داشته باشیم.
داشتن یک برنامه خوب و اساسی به شما امکان می دهد قبل از اینکه شروع به خرج کردن کنید به لیست خریدهایتان مراجعه کرده و قبل از این که در ماه ژانویه کارت های اعتباری شما و قبض سرسید خریدهایتان شما را آچمز کند، بدون نگرانی به خریدهایتان بپردازید. خودتان را ملزم کنید که به برنامه ای که تعیین کرده اید متعهدباشید و در مورد هدیه هایی که میخواهید بدهید خلاقیت بخرج داده و تا جایی که میتوانید از هنرهای شخصی خودتان نیز بهره ببرید.

  • غذای دورهمی در منزل

وقتی بودجه ای تعیین کرده ایم که به همراه خانواده به رستوران مورد علاقه مان برویم. درحالیکه این یکی از بهترین ایده هایی ست که اعضای خانواده و دوستان را گردهم بیاورد؛ ولی در واقع اگر کاملاً برای پرداخت هزینه های آن آماده نباشیم، غذا خوردن در رستوران با تمام اعضای خانواده برای شما گران تمام خواهد شد. هزینه های دیده نشده ای که در هنگام رفتن به رستوران ایجاد میشود میتواند به صورتحساب کارت اعتباری منجر شود که مدتها بخاطرخواهید داشت.
نظرتان در مورد غذای دورهمی در منزل خوردن چیست؟ منظور اصلی از غذاخوردن با خانواده و دوستان؛ دورهم جمع شدن است. درسته؟
برگزاری پات لاک (potluck) یکی از بهترین راههاییست که درعین حال که همه اعضای خانواده و یا دوستان را دور هم جمع میکند، تنوع خوراکیها بسیار زیاد بوده و از نظر بودجه هم کاملا مقرون بصرفه میباشد. همچنین میتوانید موسیقی دلخواه عزیزان تان را پخش کنید و از این فضای گرم و صمیمی لذت ببرید.

  • وقتی سفرمیکنید، نزد خویشاوندانتان بمانید.

در صورتیکه رابطه شما و خویشاوندانتان گرم و صمیمی ست. بجای آنکه شب را در هتل بگذرانید، اوقات بیشتری را با عزیزان تان بگذرانید.
میانگین هزینه هتل در کانادا شبی 173.83 دلار میباشد. (صرفنظر از مالیات و هزینه های جانبی)
بعنوان مثال، اگر به شهری مسافرت کنید که سالها در آن زندگی کرده اید، هزینه هتل برای ۴ روز و ٣ شب بمیزان 383.07 دلار خواهد شد.

این نکته را بخاطر داشته باشیم که کنترل بودجه مان نباید بصورتی باشد که کیفیت ایام تعطیلات را از بین ببریم و یا اینکه این هزینه ها را به اعضای خانواده، خویشاوندانتان و دوستانمان تحمیل کنیم.

 

مقاله قبلیعکس‌های زیبایی از کریسمس و سال نو از سراسر دنیا
مقاله بعدیسلولیت چیست ؟ Cellulite