با پذیرفته شدن قانون جدید فروش cannabis توسط مقامات آلبرتا یکی از فروشندگان،تجارت خود را به ادمونتون منتقل کرده و از شرایط جدید استقبال می کند.

مدیرعامل Fire and Flower  می گوید:”استان آلبرتا واضح ترین موضع را در مورد قانون جدید فروش وید از خود نشان داده و شهر ادمونتون با اجرای قوانین شفاف صریح ترین روند را درپیش گرفته است.”

Alberta has opted for cannabis to be retailed through privately-owned stores and a government-run website. (Laura Meader/CBC)

مقامات البرتا انتظار دارند در اولین سال وضع این قانون به 250 فروشگاه وید مجوز بدهند.

شرکت Aurora Cannabis نیز با خرید سهام از فروشگاه زنجیره ای Edmonton liquorقصد دارد یک فروشگاه زنجیره ای ماریجوانا تاسیس کند.

فنکات مدیرعامل شرکت Fire and Flower  می گوید:” قانون جدید خرده فروشی وید می تواند بازار سیاه را از بین ببرد زیرا دسترسی قانونی برای مشتریان ایجاد می کند و استان هایی مانند اوهایو که فروشگاه های عرضه به صورت عمومی تاسیس کرده اند بازارفروش کمتری خواهند داشت.”

در اولین اقدام حدود 29شهر از اونتاریو برای تاسیس فروشگاه انتخاب شده است و مقامات استان قصد دارند در اولین سال قانونی کردن فروش 80 فروشگاه تاسیس کنند.

کمیته‌یGaming and Liquor  البرتا نیز در نظر دارد تا مجوز250فروشگاه را در سال اول صادر کند.شرکت های دیگر از جمله Liquor stores N.A LTD.  که مدیریت فروشگاه هایLiquor Depot  وWine&Beyond را دارند نیز قصد افتتاح فروشگاه در البرتا دارند.

این شرکت برای افتتاح یک فروشگاه زنجیره ای درغرب کانادا به کمپانی Aurora Cannabis  ملحق شده است.

فنکات قصد دارد با طراحی جدید فروشگاه های Fire and Flower تصورات قدیمی مردم از مصرف کنندگان و مغازه‌های فروش وید را به چالش بکشد.

او به دنبال یک طراحی مدرن و چشم‌نواز مانند فروشگاه های تجهیزات کوهنوردی Co-op، Lululemo یاWhole Food  برای فروشگاه است نه یک مغازه ی کثیف فروش علف که در ذهن مردم کلیشه شده است.

فروشگاه Fire and flower قرارداد فروشگاه‌ها را هم امضا کرده است ولی هنوز قصد اعلام مکان را ندارد.

او می‌گوید کمپانی با افراد سرشناسی همکاری کرده است بنابراین فروشگاه ها در خیابان‌های پرازدحام و چشمگیر خواهند بود.
قانونی سازی فروش وید در واقع برای 1جولای در نظر گرفته شده بود اما تغییرات در لایحه ی سنا نشان می دهد این قانون زودتر از ماه آگوست اجرا نخواهد شد.

منبع: CBC

مقاله قبلیجدال دادگاهی آلبرتا با بریتیش کلمبیا بر سر گسترش خط لوله انتقال نفت و گاز
مقاله بعدیراهکار 4D در سرمایه گذاری