وجود 6 منطقه زمانی متفاوت و داشتن طولانی ترین خط ساحلی جهان خبر از وسعت کانادا می‌دهد و همین موضوع باعث می‌شود شگفتی‌های زیادی هم در خود داشته باشد.در ادامه چند مورد از شگفتی های کانادا را مرور می کنیم.با پیکوبینو همراه باشید

1.در سال 2009 قانون عذرخواهی به تصویب رسید تا عذرخواهی در دادگاه غیرقابل قبول باشد. این قانون به این دلیل تصویب شد که مردم کانادا مدام از “عذر می‌خواهم” استفاده می کنند و این عادت به این معناست که هرگونه عذرخواهی صرفا بیان همدردی یا پشیمانی است و به منظور پذیرش گناه یا تقصیر نیست.

2.کانادا طولانی ترین خط ساحلی دنیا را دارد؛ به‌طوری که اگر بخواهید دور کشور را پیاده طی کنید (بدون زمان استراحت، غذاخوردن و خواب) حدود چهارسال و نیم طول می کشد.

3. Saint-Louis-du-Ha! Ha!  در کبک تنها نقطه در جهان است که در اسم خود نه یک، بلکه دو علامت تعجب دارد. در قرن17  “ha ha” در رویارویی با موانع غیرمنتظره استفاده می‌شد و در مورد این شهر، دریاچه‌ی Témiscouata این وضعیت را داشت.

4.کانادایی ها بیش از هر ملت دیگری در جهان Kraft Macaroni & Cheese مصرف می کنند.

5.کانادا برای استقبال از موجودات فضایی آمادگی دارد و در سال1967 در St Paul آلبرتا مکان فرود UFO احداث کرده است.

6.ملکه الیزابت دوم ملکه و رئیس رسمی کانادا می باشد.

7.جمعیت کانادا 36 میلیون نفر است و دومین کشور بزرگ جهان محسوب می‌شود اما تنها 0.5% از جمعیت جهان در کانادا ساکن هستند.

8. دولت کانادا سانتا را به عنوان یک شهروند کانادایی اعلام کرده است و شما می توانید نامه‌ی خود را به هرزبانی (حتی بریل) برای او پست کنید و الف‌های (الف‌ها در اصل موجودات ریزاندامی خوش‌صورتی بودند که در جنگل‌ها و غارها و کنار چشمه‌ها زندگی می‌کردند.) مورد اعتماد او تمام نامه ها را جواب خواهند داد!

9.صحبت از سانتا شد و بد نیست بدانید بیش از 2.5 میلیون گوزن در کانادا وجود دارد.

10.کانادا در سال 1982 به‌طور رسمی به یک کشور مستقل تبدیل شد.

11.بزرگ ترین تجمع مارهای جهان در Manitoba است و حدود 70.000 مار که بیشتر از گونه‌ی مارهای بدنه قرمز هستند در ماه مِی بعد از خواب زمستانی در این مکان دیده می شود.بهتر است کسانی که فوبیای مار (ophidiophobia) دارند از این مکان دور بمانند.

12.بسکتبال توسط کانادایی ها اختراع شده است.

13.کانادا در صدر لیست 20 کشور مناسب برای زندگی خانم‌ها قرار دارد.

14.حدود 2میلیون دریاچه در کانادا وجود دارد.

15.کانادا زیستگاه 15.500 خرس قطبی از مجموع25000 قلاده جمعیت آنهاست. اگر دیدن خرس قطبی در لیست آرزوهایتان قرار دارد می توانید به Churchill در Manitoba سفر کنید و تنها زندان خرس های قطبی را هم ببینید.در برهه زمان خاصی از سال جمعیت شهر بیشتر شامل خرس های قطبی است تا انسان.

16.هاکی و لاکراس ورزش های ملی کانادا محسوب می شوند.

17.طولانی ترین خط مرزی غیرنظامی جهان میان کانادا و آمریکاست و تقسیمات جالبی را هم شامل می شود از جمله کتابخانه عمومی که بین Stanstead و Derby Line قرار گرفته است.

18.بسیاری از پارک های ملی کانادا از لحاظ مساحت بزرگ ‌تر از برخی کشورهای دنیاست.پارک ملی Wood Buffalo در آلبرتا از کشورهای دانمارک و سوئد بزرگ تر است.

19.سرانه‌‌ی مغازه های فروش دونات در کانادا از هرکشور دیگری بیشتر است.

20.از دیگر شگفتی های کانادا برگزاری سالانه‌ی مسابقات آبی Bathtub (قایق های وان شکل) در بریتیش کلمبیاست.

مقاله قبلیتهدید علیه برگزارکنندگان، موجب لغو استخرپارتی برهنه‌ها بود
مقاله بعدی۱۰ مدرسه جدید و ۱۲ طرح مدرن‌سازی مدارس عمومی کلگری