Board of Education کلگری در طرح سرمایه‌ی ۲۰۱۹-۲۰۲۲، پیشنهاد ساخت ده مدرسه جدید و مدرن‌سازی چند مدرسه دیگر را ارائه داده است که در صورت تایید، به عنوان بخشی از فرایند بودجه‌بندی آینده در استان آلبرتا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

Dany Breton، سرپرست بخش تسهیلات CBE گفت: «سپس آنها سایت‌هایی پیسنهادی ما را ارزیابی می‌کنند … و حدودا یک سال بعد اعلام خواهند کرد که کدام مدارس و برنامه‌های مدرن‌سازی را را تصویب می‌کنند.»

در میان مدارس جدید پیشنهادی، ابتدایی بخش‌های جدیدتر مانند Auburn Bay، Evanston و Sage Hill نیز وجود دارند.

این طرح همچنین شامل پیشنهاد ساخت یک دبیرستان جدید ۵۹ میلیون دلاری در شمال کلگری است. این مدرسه جدید ۲۳٫۶ هکتاری واقع در Coventry Hills، گنجایش ۱۸۰۰ دانش‌آموز را خواهد داشت.

در حال حاضر در این منطقه دبیرستان John G. Diefenbaker قرار دارد. به گفته‌ی هیئت مدیره اگر تمام دانش آموزان دبیرستانی که در این منطقه زندگی می‌کنند به دبیرستان Diefenbaker بیایند، به عبارتی ۲۷۴درصد خواهد بود.

«بر اساس سوابق می‌دانیم که در حال حاضر ۱۸۱۱ دانش‌آموز  از این مناطق به مدارس متوسطه CBE می‌آیند. و اگر بخواهیم در شمال این منطقه یک مدرسه باز کنیم، بلافاصله در همان روز اول پر خواهد شد.»

مدرسه Diefenbaker هم یکی از همان مدارسی است که طبق این طرح سرمایه باید در سال ۲۰۱۹ مدرن‌سازی شود. بهبود جزئی نمای ساختمان، تبدیل کتابخانه به یک فضای آموزشی، نوسازی فضاهای مطالعه حرفه و تکنولوژی، ارتقاء سیستم امنیتی ساختمان و حذف مواد خطرناک فعلی ساختمان، بخشی از این ۲۷ میلیون دلار پیشنهادی برای بازسازی‌ها را تشکیل می‌دهند.

Breton گفت: «حال که می‌خواهیم دیوارها را برداریم و فضا را تغییر دهیم، وقت مناسبی است که لوله‌کشی‌ها و برق‌کشی ساختمان را هم بازسازی کنیم که دیگر مجبور نشویم برای تعمیرات آنها دوباره ساختمان را خراب کنیم».

هنوز طرح پیشنهادی ابتدا باید مورد تایید  CBE قرار گیرد، که احتملا در ماه مارس به آن رای داده خواهد شد.

منبع: GlobalNews

مقاله قبلی20 حقیقت جالب و شنیدنی در مورد کانادا
مقاله بعدیمرگ دختر نوجوان براثر برخورد کامیون با اتوبوس مدرسه ادمونتون