برخورد کامیون با اتوبوس مدرسه به علت مه در شمال‌شرقی ادمونتون، باعث کشته شدن یک دختر نوجوان شد

به گفته‌ی RCMP: صبح چهارشنبه گذشته یک دختر نوجوان به دنبال برخورد یک کامیون کمپرسی با اتوبوس مدرسه در یک جاده روستایی مه‌آلود در Thorhild کشته شد.

به گفته مقامات این دختر در دم جان باخته است. سخنگوی RCMP به خبرنگاران گفت: «اتوبوس مدرسه در حال وارد شدن به جاده Opal از جاده Township بوده که یک کامیون از پشت با آن برخورد کرده است».

Ross Hunter، افسر ارتباطات مدارس عمومی Aspen View، گفت که راننده اتوبوس مدرسه ۱۵ دانش آموز را به مدرسه K-12 Thorhild Central School می‌برده است. راننده اتوبوس و سایر دانش‌آموزان توسط پرستاران اورژانس معاینه شدند اما خوشبختانه نیازی به مراقبت‌های پزشکی نبود. بعد از معاینه یک اتوبوس دیگر آنها را به مدرسه رساند. با خانواده‌های تمامی دانش‌آموزانی که در اتوبوس بودند تماس گرفته و در همان روز یک مشاور به مدرسه فرستاده شد.

Mark Francis، مدیر اجرایی مدرسه، در مصاحبه با خبرنگاران گفت مدیریت مدرسه به شدت از مرگ یکی از دانش‌آموزان این مدرسه متاثر است. «ما حمایت خود را از تمامی کسانی که از حادثه‌ی امروز متاثر شدند دریغ نمی‌کنیم».

طبق گزارش‌هایی که ماه گذشته به شورای شهر Thorhild County داده شده، ساکنان منطقه در مورد سرعت وسایل نقلیه در جاده‌ی محل حادسه ابراز نگرانی کرده بوده‌اند. براساس این گزارش، شش ایستگاه اتوبوس مدرسه در این جاده که ساکنان محلی به آن جاده Opal می‌گویند، وجود دارد.

نتایج مطالعات ترافیکی در فوریه ۲۰۱۷ و  فوریه ۲۰۱۸ نشان می‌دهد تعداد وسایل نقلیه که در این جاده‌ها تردد می‌کنند در طول سال گذشته افزایش یافته و نسبت وسایل نقلیه‌ای که با سرعت ۱۵ کیلومتر بیشتر از حد مجاز ۱۰۰ کیلومتر در ساعت تردد می‌کنند نیز تا ۳۸ درصد بیشتر شده است.

در ماه گذشته دو نفر  در رباطه با نگرانی در مورد افزایش ترافیک کامیون‌ها و سرعت آنها در جاده Opal نامه نوشته‌اند؛ بسیاری برای تصورند که راننده‌ها برای اجتناب از ایستگاه‌های توزین از داخل منطقه عبور و  مرور می‌کنند.

Wayne Franklin، افسر ارشد اداری روز چهارشنبه در مصاحبه‌ای گفت که پیس از این یک افسر پلیس برای اعمال محدودیت‌های سرعت در این ناحیه مستقر بوده است، اما پاییز گذشته این پست خالی شد. از آن پس شورا از او خواسته است تا پست افسر پلیس را پر کند.

Franklin که مدیریت اورژانس بخش را نیز برعهده دارد گفت: «این یک حادثه غم‌انگیز است. مطمئنا هیچ‌کس دوست ندارد چنین اتفاقی دوباره بیافتد».

RCMP اعلام نکرده است که آیا سرعت بالا عامل این تصادف بوده است یا خیر.

Thorhild در ۸۵ کیلومتری شمال شرقی ادمونتون واقع است.

منبع: CalgarySun

مقاله قبلی۱۰ مدرسه جدید و ۱۲ طرح مدرن‌سازی مدارس عمومی کلگری
مقاله بعدی۱۰ دلاری جدید با تصویری از اولین زن پیشگام حقوق مدنی در کانادا بنام Viola Desmond