دولت کانادا امنیت کشتی‌های گردشگری را که به سمت مکزیک رفت و آمد می‌کنند، تضمین نمی‌کند.

دولت کانادا به مردم توصیه کرد تا در هنگام بازدید از مکان های توریستی مختلف مکزیک، به دلیل فعالیت های جنایی، اعتراضات و تظاهرات گسترده و ایست و بازرسی های غیرمجاز متعدد احتیاط کنند.

اخطاری مبنی بر رعایت احتیاط برای استفاده از کشتی‌های تفریحی و خدماتی توسط دولت کویین تانا رو (Quintana Roo) به گردشگران داده شده و این بار هدف کانادا است.

دولت کانادا هم مانند دولت ایالات متحده‌ی آمریکا،‌ استفاده‌ی مقامات دولتی را از کشتی‌هایی که در کوزمل (Cozumel) به پلایا دل کارمن (Playa del Carmen) رفت و آمد می‌کردند، ممنوع کرده بود.

این اخطارها بعد از انفجاری در پلایا دل کارمن در ۲۱ فوریه و بعد از کشف موادی با قابلیت احتراق در سه‌شنبه‌ی گذشته در یک کشتی که ساخت شرکت بارکوس کاریب (Barcos Caribe) بود، داده شد.

در روز جمعه، دولت کانادا طی اقدامات امنیتی به شهروندان هشدار داد که از این کشتی‌های گردشگری برای رفت و آمد به مکزیک استفاده نکنند.

بعد از این اقدامات، تعدادی از خطوط کشتی‌های کروز، سفرهای خود به پلایا کارمن را کنسل کردند.

این مسئله، ضرورت پیگیری اخبار محلی را توسط گردشگران خاطر نشان می‌کند و توصیه می‌شود که گردشگران فقط به اخبار رسانه‌های اجتماعی اکتفا نکنند.

مقامات مکزیکی به کمک دفتر تحقیقات فدرال آمریکایی مشغول بررسی علل حوادث اخیر هستند. در همین حین، بارکوس کرایب اتهامات وارده از طرف مقامات کویین تانا رو، مبنی بر جاسازی مواد منفرجه توسط این شرکت را رد کرده است. این شرکت جراحت ۲۶ مسافر را طبق گزارش مقامات که در انفجار ۲۱ فوریه رخ داد را هم رد کرده است.

منبع: travelandtourworl

مقاله قبلیکانادا از تعرفه‌های جدید ترامپ برای فولاد و آلومینیوم معاف خواهد بود
مقاله بعدیپدیدار گشتن آب در زیرزمین خانەها