CRA محکوم به پرداخت بیش از یک میلیون دلار به زوج بریتیش کلمبیایی برای «malicious prosecution» شد

Canada Revenue Agency به دستور قاضی برای «malicious prosecution» محکوم به پرداخت تقریبا ۱٫۷ میلیون دلار به یک زوج در ونکوور آیلند شد. پرونده مربوط به یک رستوران، متل و کلاب شبانه در Nanaimo است که در بین سالهای ۲۰۰۴ و ۲۰۰۶ به دست Tony و Helen Samaroo اداره می‌شد.

۱۲ ژوئن ۲۰۰۸، Samarooها متهم به ۲۱ مورد تخفیف مالیاتی شدند. مورد ادعا این بود که این زن و شوهر بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۵ مبلغ ۱٫۷ میلیون دلار از رستوران خود را در پرداخت مالیاتی از قلم انداخته‌اند.

در دادگاه استانی، ابتدا ادعا شد که Samaroo ها یکی از سه شیفت رستوران خود را گزارش نکرده‌اند. ظاهرا رستوران سه شیفت داشته است: شیفت روز، شیفت شبانه و شیفت نیمه‌شب. در پایان هر شیفت، کارمند مسئول باید در مورد درآمد آن شیفت گزارش می‌نوشته است.

در مارس ۲۰۰۶، Glen Foster حسابرس CRA، با Samarooها تماس گرفته و به عنوان بخشی از تحقیقاتش، باDeborah Ferens حسابدار Samarooها مصاحبه کرد. او نیز یک کپی از خلاصه فروش رستوران با سه ستون که در بالا توضیح داده شد به Foster داد.

در ابتدای محاکمه، ادعا این بود که Samarooها تنها یک خلاصه فروش روزانه با سه ستون به نام «روز»، «شب» و «کل روزها» به Ferens ارائه داده‌اند. گفته شد که یکی از شیفت‌های رستوران در گزارش خلاصه فروش نبوده است.

در طول محاکمه، سپس این اتهام زده شد که درواقع یک برگه گزارش فروش روزانه دومی نیز وجود دارد (بر اساس شواهدی که یکی از کارمندان سابق رستوران Diane Ye ارائه داده بود) که درآمد شیفت نیمه‌شب در آن ثبت شده و Samarooها این گزارش را به مامور مالیات نداده‌اند.

در طی ممیزی مدنی، CRA مشخص کرد که در دوره حسابرسی، «میزان قابل‌توجهی پول نقد» به حساب‌های تجاری Samarooها واریز شده است. این همان سپرده‌هایی بود که CRA اعلام کرد که موجب پیگردی کیفری شد.

در ماه می همان سال، Foster همچنین با Samaroo صحبت کرد، که توضیح داد بانک قبض‌های ۱۰۰ دلاری قدیمی را که بخشی از پس انداز نقدی آنهاست قبول نمی‌کند به همین دلیل او این قبض‌ها را به حساب‌های تجاری‌شان واریز می‌کند.

در تاریخ ۲۴ ژانویه ۲۰۰۷، جواز تفتیش اقامتگاه، شرکت‌های تجاری و دفتر حسابداری Samarooها داده و Keith Kendal محقق CRA، مأمور تفتیش شد.

در تاریخ ۶ آوریل ۲۰۱۱، پس از یک محاکمه ۱۹ روزه، قاضی Saunders ، Samarooها را از تمام ۲۱ اتهام فرار مالیاتی تبرئه کرد. در ۲۹ مارس ۲۰۱۲، Samarooها اقدام قانونی به جرم «malicious prosecution» علیه CRA را آغاز کرد.

این زن و شوهر از تاثیر محاکمه بر روی زندگی فردی و مشترک آنها گفتند. Helen گفت زندگی او دگرگون شده و آنها دیگر با هم زندگی نمی‌کنند.

قاضی Robert Punnett گفت که دریافته است Kendal «اهل بحث و جدل، طفره‌زن و انعطاف‌ناپذیر بوده و تمایلی به پذیرفتن آنچه که به روشنی باید مورد پذیرش قرار می‌گرفته نداشته است».

او اضافه کرد، Kendal «گزارش دادستانی را به عنوان یک مدافع نوشته است و نه یک محقق»

Punnett گفت که Kendal شواهد را به گونه‌ای ارائه کرده است که «برای گمراهی طراحی شده است».

Punnett گفت: «پیش‌فرض بی‌گناهی به نظر Kendal بی‌معنی بوده است. شیوه‌ای که وی شواهد را ارائه داده، عینی نبوده است. او نظریه خود را داشته و سپس به دنبال اثبات آن بوده است».

مجموع مبلغ خسارت‌ها شامل تقریبا ۳۴۸۰۰۰ دلار برای هزینه‌های حقوقی که Samarooها برای دفاع از خود پرداخته بودند و همچنین ۳۰۰ دلار برای «خسارت‌های مشدد» و ۷۵۰۰۰۰دلار برای خسارات مجازاتی علیه CRA بود.

منبع: DailyHive

مقاله قبلی۸ پیشگویی که به درستی بسیاری از اتفاقات آینده را پیش بینی کردند
مقاله بعدی4 مرد از اهالی جنوب آلبرتا پس از ناپدید شدن هواپیما در ایالات‌متحده کشته شدند