براساس گزارش اخیر سازمان توسعه و همکاری اقتصادی (OECD)، کانادا یکی از کشورهای پیشرو جهان در راه‌اندازی استارت‌آپ‌هاست. و در راه، این دانشجویان هستند که گوی سبقت را از بنیان‌گذاران ربوده‌اند.

محققان در گزارشی با عنوان «پرتره‌‌ی استارت‌آپ‌های نوآورانه در کشورهای مختلف»، با استفاده از Crunchbase، «یک مجموعه داده جدید که از لحاظ دامنه و جامع بودن بی‌سابقه است»، استارت‌آپ‌های نوآورانه و سرمایه‌گذاری‌های مخاطره‌آمیز مرتبط را مورد بررسی قرار دادند.

Number of start-ups with and without VC funding; start-ups founded during the period 2001-16 and still operating in 2016 (OECD)

این گزارش تفاوت‌های قابل‌توجه زیادی بین کشورها در زمینه‌های حرفه‌ای و آموزشی بنیانگذاران استارت‌آپ‌ها پیدا کرد. کانادا، همراه با انگلیس، هند و ایالات متحده، کشورهایی هستند که از نظر تعداد استارت‌آپ‌ها در سرتاسر جهان، با یا بدون سرمایه‌گذاری مالی پیشرو هستند و سهم قابلتوجهی از این گروه تجربه آکادمیک دارند. کانادا در زمینه‌ی کارآفرینان دانشجویی در سطوح بالا قرار گرفت.

در این گزارش، که کارآفرینان دانشجویی را «افرادی که استارت‌آپ خود را ظرف چهار سال از آغاز تحصیلات‌شان راه‌اندازی کرده‌اند» می‌داند، عنوان شده است «این پدیده به تازگی توجه و علاقه‌ی زیادی به خود جلب کرده است، عمدتا هم توسط شرکت‌های فناوری اطلاعات جهانی که توسط دانشجویان تاسیس شده‌اند مثل فیسبوک و اسنپ‌چت».

در این گزارش، کانادا، برزیل و هند دارای بیشترین میزان استارت‌اپ دانشجویی بوده‌اند. در کانادا ۱۳٫۶۰٪ از کل بازار استارت‌آپ‌های ملی توسط کسانی هدایت می‌شوند که همچنان مشغول به تحصیل هستند، در نتیجه کانادا در این زمینه پیشرو است.

در این مطالعه همچنین سن متوسط بنیانگذاران، که بسته به کشورهای مورد مطالعه تقریبا ۲۸ تا ۳۳ سال بوده نیز مورد توجه قرار گرفته است.

با این حال خبرهای ناخوشایندی نیز در این گزارش به چشم می‌خورد. تحقیقات نشان می دهد که احتمال زنان، برای دریافت کمک مالی کمتر از همتایان مرد خود است. این تحقیق نشان می‌دهد که این استارت‌آپ‌های نوآورانه، درصورتی که یک یا چند زن بین اعضای آنها باشند، به طور متوسط ۲۳ درصد کمک مالی کمتری دریافت می‌کنند.

این مقاله همچنین اظهار داشت که زنان در صورت دریافت کمک مالی، مبالغ کمتری دریافت می‌کنند.

منبع: Dailyhive

مقاله قبلیایرانیان کبک می‌گویند تاخیر در اخذ اقامت دائم بیش از حد طولانی و غیر منطقی است
مقاله بعدیحساب بانکی مشترک یا جداگانه در کانادا؟