کانادا به امید میزبانی جام جهانی فیفا ۲۰۲۶، تحت عنوان مزایده متحد (United Bid) به ایالات متحده و مکزیک پیوست. اگر کانادا در این مزایده متحد برنده شود، ۱۰ بازی در ۲-۳ شهر آن بازی خواهد شد. پیشنهاد میزبانی رویداد جهانی در حال حاضر در یک رقابت تنگاتنگ با مراکش است.

فیفا، به دلیل فسادهایی که گذشته اتفاق افتاده بود، اکنون کشورهای میزبان را از طریق رای آزاد در میان ۲۱۱ کشور انتخاب می‌کند. انتظار می‌رود که مراکش، کشوری با ۳۳ میلیون شهروند، پشتیبانی تمام کشورهای آفریقای و همچنین بسیاری از کشورهای آسیایی و آمریکای جنوبی را داشته باشد. در حالی که مزایده متحد ظاهرا حمایت CONCACAF (کنفدراسیون اتحادیه فوتبال آمریکای شمالی و مرکزی و کارائیب)‌ را به همراه دارد. با توجه به اینگه کشورهای میزبان و گواتمالا از رای دادن محروم هستند، در این صورت کشور میزبان برای کسب میزبانی به ۱۰۴ رای نیاز دارد.

بنابراین مشکل چیست؟ به نظر می‌رسد که به اشتراک گذاشتن جام جهانی بین سه کشور، حمایت همه را خواهد داشت. مراکش زمانی که پیشنهاد خود را وارد کرد به نظر می‌رسید احتمال کمی برای برد داشته باشد، اما اکنون ظاهرا بارقه‌های امیدی برای برد دارد.

به نظر می‌رسد در حال حاضر کشورهای زیادی وجود دارند که طرفدار ایالات متحده نیستند. چه کسی فکرش را می‌کرد؟
ترامپ یکی از عوامل اصلی در تنفر ملت‌ها از ایالات متحده است. وقتی به کشورهایی مانند هائیتی، السالوادور و گروهی از کشورهای آفریقایی می‌گویی «shitholes»، نباید توقع رای گرفتن از آنها را هم داشته باشی. گرچه سال ۲۰۲۶ ترامپ دیگر روی کار نیست، اما ظاهرا آسیب‌هایی که اکنون به دیگر کشورها وارد می کند مدت‌های طولانی ادامه خواهد داشت.

منبع: DailyTings

مقاله قبلیحساب بانکی مشترک یا جداگانه در کانادا؟
مقاله بعدیبیش از ۱۰۰۰ فرصت شغلی جدید Edmonton-area outlet mall ادمونتون