Thursday, April 18, 2024
-1.2 C
Calgary

۸ فیلم نامزد اسکار که در آلبرتا فیلمبرداری شده‌اند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

این آخر هفته را به تماشای فیلم‌های نامزد اسکاری که (حداقل تا حدی) در آلبرتا فیلمبرداری شده‌اند بگذرانید. خیلی حس جالبی است وقتی دارید فیلمی که را تماشا می‌کنید، مکان‌هایی که آن فیلم در آنجا فیلم‌برداری شده است را بشناسید.

از فیلم‌های دهه ۱۹۹۰ اسکاری شروع می‌کنیم تا به جدیدترین فیلم‌هایی که در آلبرتا فیلمبردای شده‌اند برسیم.

Unforgiven

سال انتشار: ۱۹۹۲

کارگردان: Clint Eastwood

نامزد در مجموع ۹ جایزه اسکار در مراسم ۱۹۹۳ از جمله بهترین بازیگر، بهترین فیلم و بهترین کارگردان.

برنده جایزه اسکار ۱۹۹۳: سال ۱۹۹۳، سال بزرگی برای کلینت ایستوود بود. او جایزه بهترین کارگردان و بهترین تصویر را برای این فیلم دریافت کرد. این فیلم همچنین جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل و بهترین فیلم را نیز از آن خود کرد.

بخش‌های آلبرتا: این فیلم تقریبا به طور کامل در آلبرتا، در چند شهر کوچک از جمله Brooks، Longview، Drumheller و High River فیلمبردای شد.

Legends of the Fall

سال انتشار: ۱۹۹۵

کارگردان: Edward Zwick

نامزد جایزه اسکار ۱۹۹۵ برای: بهترین فیلمبرداری، بهترین تنظیم دکور و بهترین صدابرداری

برنده جایزه اسکار ۱۹۹۵: این فیلم تنها یک اسکار گرفت، بهترین فیلمبرداری.

بخش‌های آلبرتا: فیلمبرداری هم در بریتیش کلمبیا و هم در آلبرتا نزدیک Banff، Ghost River و Calgary انجام شد. صحنه‌های نبرد جنگ جهانی اول این فیلم در نزدیکی Morley انجام شده است.

When the Day Breaks

سال انتشار: ۱۹۹۹

کارگردان: Amanda Forbis و Wendy Tilby

نامزد جایزه آکادمی سال ۲۰۰۰ برای: بهترین انیمیشن کوتاه

بخش‌های آلبرتا: Tilby و Forbis هم خودشان آلبرتایی هستند، گرچه در کالج هنر و طراحی Emily Carr ونکوور با هم آشنا شده‌اند. ملاقات کردند. سپس در سال ۲۰۰۳ به کلگری بازگشتند و جشنواره Bleak Midwinter Film Festival را در سال ۲۰۰۷ تأسیس کردند.

این فیلم کوتاه اینمیشن (زیر 10 دقیقه) نامزد جایزه‌ی آکادمی اولین کارگردان بود. این دو نفر برای فیلم کوتاه Wild Life نیز در سال ۲۰۱۲ نامزد شدند. بد نیست این فیم را هم در فهرست فیلم‌هایی که باید ببینید قرار دهید.

Brokeback Mountain

سال انتشار: ۲۰۰۵

کارگردان: Ang Lee

نامزد در مجموع ۸ جایزه اسکار ۲۰۰۶: از جمله بهترین تصویر، بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد.

برنده جایزه اسکار ۲۰۰۶: بهترین کارگردان، بهترین فیلمنامه (فیلمنامه اقتباسی) و بهترین دستاورد در موسیقی نوشته شده برای موشن پیکجرز (امتیاز اصلی).

بخش‌های آلبرتا: این فیلم در چندین مکان در سرتاسر استان (و همچنین در نیومکزیکو) فیلم برداری شد. گرچه فیلم برای  Wyoming و Texas تنظیم شده بود اما فیلمبرداری در Kananaskis، Fort Mulleod، Cowley، Crossfield و Irricana انجام شد. اگر با دقت نگاه کنید احتمالا Three Sisters را تشخیص خواهید داد.

The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford

سال انتشار: ۲۰۰۷

کارگردان: Andrew Dominik

نامزد جایزه آکادمی ۲۰۰۸ برای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و نقش برتر و بهترین دستاورد در فیلمبرداری.

بخش‌های آلبرتا: تیم فیلمبرداری در سال ۲۰۰۵ در کلگری و Kananaskis بوده‌اند. صحنه‌ها در Baron’s Snooker Parlour در پارک Heritage و در هتل Fairmont Palliser فیلمبرداری شده‌اند.

Inception

سال انتشار: ۲۰۱۰

کارگردان: کریستوفر نولان

نامزد در مجموع ۸ جایزه اسکار ۲۰۱۱ از جمله بهترین تصویر، بهترین فیلمنامه (فیلمنامه اصلی) و بهترین فیلمبرداری.

برنده جایزه اسکار ۲۰۱۱: این فیلم در سال ۲۰۱۱ چهار اسکار به خانه برد. بهترین فیلمبرداری، بهترین دستاورد در ترکیب صدا، بهترین دستاورد در ویرایش صدا و بهترین دستاورد در جلوه‌های بصری.

بخش‌های آلبرتا: کوه Fortress یکی از مکان‌های محبوب برای فیلمبرداری است. این فیلم در خیلی از کشورها فیلمبرداری شده است اما تیم توقفی هم در Kananaskis داشتند.

Interstellar

سال انتشار: ۲۰۱۴

کارگردان: Christopher Nolan

نامزد در مجموع ۵ جایزه آکادمی ۲۰۱۵ از جمله بهترین دستاورد در جلوه‌های بصری و بهترین دستاورد در ترکیب صدا.

برنده جایزه آکادمی ۲۰۱۵: بهترین دستاورد در جلوه‌های بصری

بخش‌های آلبرتا: فیلمبرداری این فیلم در سرتاسر آلبرتا، از جمله Nanton، Longview، Lethbridge، Fort Macleod و Okotoks صورت گرفت. این فیلم برای کسانی است که عاشق سفرهای فضایی، فیزیک سرگیجه‌آور و Matthew McConaughey هستند.

Revenant

سال انتشار: ۲۰۱۶

کارگردان: Alejandro González Iñárritu

نامزد در مجموع ۱۲ جایزه اسکار ۲۰۱۶: از جمله بهترین تصویر، بهترین بازیگر مرد، بهترین کارگردان و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد.

برنده جایزه اسکار ۲۰۱۶: بهترین بازیگر، بهترین کارگردان و بهترین فیلمبرداری

بخش‌های آلبرتا: فیلمبرداری این در بریتیش کلمبیا، ایالات متحده آمریکا و آرژانتین و بخش‌هایی هم آلبرتا انجام شده است. برخی صحنه‌ها در کلگری، Canmore و کوه‌های Fortress در Kananaskis فیلمبرداری شده‌اند.