Thursday, March 28, 2024
-1 C
Calgary

۷ مورد از بهترین جاذبه‌های کوه‌های راکی کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

جاذبه های کوه های راکی کانادا

میراث جهانی یونسکو، رشته کوه های صخره ای کانادا را با وسعت ۱۸۰،۰۰۰ کیلومتر مربع (۶۹۴۹۸ مایل مربع) که بریتیش کلمبیا و آلبرتا را در بر می گیرد در فهرست خود قرار داده است. هر ساله این منطقه به خاطر مناظر دیدنی زیبا در هر نوبت، میلیون ها نفر از بازدید کنندگان را از سراسر جهان به آنجا می اورد.

پارک زمینهای یخی (Icefields Parkway)

بله، پارک زمینهای یخی یکی از بهترین مکان ها برای تجربه کردن صخره های کانادایی هستند که در امتداد یک بزرگراه قرار گرفته است. پارک زمینهای یخی ۲۳۲ کیلومتر درازا دارند و پارک های ملی بنف و جاسپر را بهم متصل می کند. جغرافیای ملی آن یکی از معروفترین تورهای دیدنی جهان است، چون مردم نمی توانند جلوی خود را بگیرند تا بسیاری از دریاچه های طبیعی، یخچالهای طبیعی، مناظر حیات وحش و دره ها را در طول مسیر نبینند. توقفگاه های توصیه شده عبارتند از دریاچه ی پیتو و آبشارهای آثاباسکا.

دریاچه نعل اسبی (Horseshoe Lake)

دریاچه نعل اسبی یک حفره ی شنای نعل اسبی شکل در پارک ملی جاسپر است. این دریاچه، به خاطر صخره های ناهموار آن مشهور شده است که برای غواصی صخره ای محبوب هستند. دریاچه در یک فاصله کوتاه ۱٫۵ کیلومتری (۰٫۹ مایل) دورتر از مسیر پارک زمینهای یخی است..

زمین های یخی کلمبیا (Athabasca Glacier)

زمین های یخی کلمبیا که در نوع خود بزرگترین در کل منطقه ی کوهای صخره ای آمریکای شمالی است، در تقسیم قاره ای بین بریتیش کلمبیا و آلبرتا و همچنین در پارک های ملی بنف و جاسپر واقع شده است. در زمین یخی، شش یخچال بزرگ وجود دارد اما تورهای روزانه برای کشف و راه رفتن در یخچال آثاباسکا وجود دارند. راه دیگری برای لذت بردن از این چشم انداز این است که روی یخچال اسکایوال، که ۲۸۰ متر است، پیاده روی کنید

دریاچه ی پیتو (Peyto Lake)

بعید نیست اگر دریاچه پیتو جایزه ی زیبا ترین و درخشانترین دریاچه را در صخره های کانادا به خود اختصاص دهد. این دریاچه به نام بیل پیتو که راهنمای پیاده روی و صیادی در بنف بود نامگذاری شده است. دریاچه در دره ای قرار دارد و از قله ی بو که بالاترین نقطه ی پارک زمینهای یخی است، بهترین منظره را دارد. تابستان بهترین زمان برای بازدید از پیتو است چون دریاچه پیتو را به لطف آلیاژ سنگ آهکی که منعکس کننده نور است و از یخچال پیتو جریان دارد در درخشان ترین حالت خود می بینید.

کانمور (Canmore)

ممکن است به کانمور به اندازه ی بنف توجه نشده باشد، اما هنوز هم همان منظره شگفت انگیز را دارد. کانمور در پارک ملی بنف واقع شده و یک مکان ایده آل برای لذت بردن از سنگ های صخره ای کانادا و رشته کوه های خواهر سه گانه زیبا که هر دو شهر را احاطه کرده اند، است. کانمور با مرکز شمالی اش، مسیرهای پیاده روی و دسترسی به دریاچه هایی مانند دریاچه کواری و دریاچه های بالا و پایین کاناناسکیز، بهشت مهاجران است.

پارک ملی یوهو (Yoho National Park)

پارک ملی یوهو، واقع در بریتیش کلمبیا، سومین پارک ملی کانادا بود. نام آن از کلمه کری می آید که به معنی حیرت و تعجب است گرفته شده و شما با دیدن این پارک ملی شگفت انگیز در صخره های کانادا، حیرت خواهید کرد. نکات برجسته ی آن شامل ۲۱ کیلومتر مسیر خط یخی، شهر فیلد، دریاچه ی امرالد، آبشار های تاکاکا و سایت تاریخی ملی اسب سواری است..

دریاچه مالین (Maligne Lake)

دریاچه مالین به دلایل متعددی از جمله قله های صخره ای احاطه کننده، سه یخچال قابل مشاهده، قایق های تفریحی قایقرانی تابستانی، دسترسی به مسیر اسکای لاین و جزیره روح، زیبا است. خوانندگان مجله ی ریدرز دایجست می گویند که دریاچه بهترین کشتی کروز در کانادا را دارد و فهمیدن دلیل آن هم چندان سخت نیست. مسیر اسکای لاین یکی از محبوب ترین پیاده روی های چند روزه ی جاسپر است، که از دریاچه ی مالین آغاز می شود