Friday, March 29, 2024
-5.3 C
Calgary

بیمه مسافرتی مهمانان کانادا را از ایران تهیه کنیم یا کانادا؟

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نویسنده : مجید ضیایی ، مشاور مستقل مالی در کلگری

بیمه مسافرت، بیمه ای است که اتفاقات، تصادفات یا بیماری شخص بیمه شده را درمدت زمان سفر پوشش میدهد. بیمه یک قرارداد حقوقیست که توسط شرکت های بیمه تهیه شده و توسط نمایندگان رسمی (مستقل یا غیرمستقل)با توجه به نیاز متقاضی عرضه می شود.

نکته مهمی که در مورد بیمه مسافرتی می‌توان به آن اشاره کرد این است که بیمه های مسافرتی از ایران عموما تنها تحت پوشش سوانح اضطراری می باشد. در صورتی که بیمه های شرکت های آمریکایی و یا کانادایی دارای پوشش بسیار  متنوع ،کاملتر و بیشتر هستند.

۱- پوشش مناسب و مشخص بیمه، از موارد بسیار مهمی است که بیمه های مسافرتی را از هم متمایز می سازد؛ با کمک کارگزار مستقل بیمه که مورد اعتماد شماست می‌توان پوشش مناسب را تهیه کرد و از بروز مواردی از جمله عدم پوشش در زمان مطالبه، جلوگیری نمود.

۲- در بیمه نامه های صادره از کانادا، به صورت روز شمار می توانید بیمه را تهیه نمایید و طبق شرایط از پیش تعیین شده و مشخص، تمدید نمایید. در صورتی که اغلب بیمه نامه های صادره از ایران به صورت بسته های زمانی مشخص که معمولا ۳ ماهه می باشند، موجود میباشد؛ از طرفی نمی توان بیمه خریداری شده از ایران را تمدید نمود.

۳- در بیمه نامه های کانادا، بیمه مسافرتی برای افراد دارای سابقه بیماری، با توجه به قرارداد بیمه، در زمان نیاز و مطالبه دارای پوشش است در صورتی که در بیمه نامه های صادره از ایران پوشش بیمه در این گونه موارد جوابگو نیست.

۴- در صورت بروز هر گونه اتفاق، حادثه یا بیماری، بیمه شده موظف است که با بخش مطالبات شرکت بیمه تماس گرفته و مورد پیش آمده را ظرف مدت از پیش تعیین شده، اطلاع دهد . بیمه های صادره از ایران در کانادا دفتری ندارند و این تماس تلفنی به راحتی میسر نبوده و امکان بروز تاخیر در گزارش حادثه میباشد، در صورتیکه بیمه های صادره از کانادا ۲۴ ساعته و ۷روز هفته جوابگوی بیمه شده ها میباشند.

۵- در بین شرکتهای بیمه مسافرتی موجود در کانادا، شرکت‌هائی وجود دارند که بیمه شده، در زمان خسارت پولی پرداخت نکند، حتی در مواردی از جمله درمان سرپائی . ( معمولا منوط به وجود قرارداد بین شرکت بیمه و مراکز درمانی میباشد.)

۶- معمولا در زمان بروز حادثه، سانحه یا بیماری و براساس نیاز فرد بیمه شده ، باید قبل از انجام هرگونه درمانی با بخش مطالبات تماس گرفته و تایید پوشش مورد موردنظر را بگیرد و بی شک در بیمه های صادره از کانادا این امر به راحتی میسر است .

یادمان باشد که قرارداد بیمه، یک قرار داد حقوقی است و در زمان اقدام به خرید فرد بیمه شده موظف است که از مطالب قرارداد بیمه خود آگاهی کامل داشته باشد.