Friday, April 19, 2024
-3.7 C
Calgary

علت پوسته شدن سر ناخن‌ها

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نویسنده: پگی پارسای – محصولات طبیعی پوست و مو – لیلی ارگنیك

تنها دلیل درونی رامی توان عدم جذب اهن به اندازه كافی به بدن تلقی كرد، اگر به میزان كافی اهن مصرف میكنید و همچنان دچار این مشكل هستید ، مشخصا عاملی بیرونی مسبب این مشكل است.در این گونه موارد جای هیچگونه نگرانی نیست .

اگر از مواد غذایی كه سرشار از اهن هستند استفاده كنید میتوانید بر مشكلتان غلبه كنید. برخی از این مواد غذایی عبارتند از: سیب زمینی پخته شده، حبوبات،گوشت قرمز و اگر فكر میكنید كه موارد فوق را در برنامه غذاییتان دارید و مشكل پوسته شدن ناخن شما پا برجاست ، باید به پزشك مراجعه كنید و تحت نظر پزشك اهن مصرف كنید كه معمولا ٢٥ میلی گرم در طول روز است.

البته باید نكته دیگر هم در نظر داشت كه مصرف بیش از مقدار مورد نیاز اهن میتواند مشكلاتی را مانند عدم جذب زینك به بدن را ناشی شود.بنابراین باید به نحوه و مقدار مصرف اهن توجه لازم را داشته باشیم.به علاوه، قبل از مصرف اهن بصورت دارویی باید نكاتی را هم متذكرشویم: در ابتدا باید بدانید كه ایا مشكل پوسته شدن ناخنها یتان را هم در پاها و هم در دستهایتان حس میكنید؟زیرا كه اگر در هر دو قسمت دیده شود میتوانید متوجه شوید كه مشكل شما درونیست اما اگر فقط در دستها دیده شود بنابر این ناشی از عوامل خارجیست.

در واقع ناخن ها و موها دارای پروتیین مشتركی بنام كراتین هستند كه كمبود این پروتیین باعث ناسالم بنظر رسیدن موها و ناخنها میشود.دوره رشد ناخن از ریشه تا به انتها،٦ ماه است و به این معناست كه با رعایت كردن همه این نكات شما در مدت زمان كوتاه نمیتوانید سلامت ناخن خود را بدست اورید.

  1. انواع لاك های شیمیایی، ژل ناخن،ناخن مصنوعی از جمله عوامل صدمه رساندن به ناخن هستند.البته میتوانیم از ژل طبیعی برای ناخن ها استفاده كنیم كه سلامت ناخن حفظ شود.
  2. به اندازه كافی اب بنوشید زیرا كه یكی از مهمترین عوامل خشكی وكم ابی بدن است.
  3. سعی كنید در هنگام ظرف شستن حتما از دستكش استفاده كنید زیرا مایع ظرفشویی باعث هرچه بیشتر خشك شدن پوست و ناخن میشود.
  4. در انجام كارهاب منزل حتما از دستكش استفاده كنید دستكشهای پلاستیكی نازك باعث حفظ شدن رطوبت ناخن میشوند شما میتونید تمام كارها ازقبیل اشپزی ، شستن میوه و حتی گردگیری را هم با دستكش انجام دهید.
  5. ناخنها را تا حد ممكن كوتاه نگه دارید،فرم ناخنها باید هلالی شكل باشند نه بصورت خطی و بوسیله سوهان ناخن بطور صحیح و نرم شكل دهید در صورت عدم استفاده صحیح از سوهان ناخن به مشكل پوسته شدن ناخنها دامن زده اید.