Thursday, March 28, 2024
-1.9 C
Calgary

انگشت نگاری برای همه ویزاهای کانادا اجباری شد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

وزارت مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا اعلام کرد که از تاریخ 31 ژوییه 2018 انگشت نگاری و عکس برای دریافت همه ویزاهای کانادا اعم از ویزای ویزیتوری، ویزای تحصیلی، ویزای کاری ( به جز شهروندان آمریکایی) و ویزای اقامت دائم اجباری ست.

بر اساس این مقررات جدید، انگشت نگاری و عکس برای متقاضیان ویزاهای ویزیتوری، تحصیلی و کاری که به کانادا رفت و آمد خواهند داشت، باید هر ده سال یکبار تکرار شود.

به گفته احمد حسین، وزیر مهاجرت کانادا، گسترش و ارتقا سیستم انگشت نگاری باعث یکپارچه گی سیستم مهاجرت کانادا می شود و ورود به کانادا را آسان تر خواهد کرد.

این مقررات شامل حال چه کسانی می شود؟

تغییرات از اول تابستان امسال، اول ژوییه 2018 برای متقاضیان اروپا، آفریقا و خاورمیانه اجرا خواهد شد.

متقاضیان مناطق دیگر همچون آسیا، آسیا – اقیانوسیه و آمریکا از تاریخ 31 دسامبر 2018 شامل این مقررات می شوند.

چرا انگشت نگاری؟

انگشت نگاری در حقیقت همان تشخیص اثر انگشت هر فرد است که به عنوان دقیق ترین و سریع ترین روش بیومتریک در جهان نظیر کاربردهای امنیتی، تشکیل پرونده های قضایی یا دستگاه های حضور غیاب پرسنل استفاده می شود.

از کاربردهای مهم انگشت نگاری، می توان به کنترل روند اقامت های طولانی مدت در کشورهای دیگر، توسط اداره مهاجرت کشور میزبان اشاره نمود. طبق قوانین مهاجرتی، هرگاه تبعهٔ خارجی قصد اقامت بلندمدت را در کشوری میزبان داشته باشد، موظف به انگشت نگاری و ثبت اطلاعات فردی در سیستم رایانه ای است.

بر اساس قوانین بین المللی، برای سفر به برخی کشورها، انگشت نگاری یک امر بدیهی و طبیعی است. امروزه بسیاری کشورهای عضو پیمان کنترل مهاجرت غیرقانونی و نیز ضد تروریسم، برای متقاضیان گذرنامه در همان کشور مطبوع، اطلاعات فردی و اثر انگشت درون تراشه های درون جلد گذرنامه، ثبت و ذخیره شده تا مسافران در هنگام ورود به کشورهای مقصد، درگیر بروکراسی کنترل اثر انگشت نباشند.

فواید انگشت نگاری

  1. تشخیص هویت مجرمین و کلاهبرداران
  2. جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی
  3. شناسایی مجرمین در زمان ورود به خاک کانادا
  4. جلوگیری از ورود دوباره افرادی که قبلا دیپورت شده اند
  5. جلوگیری از ورود پناهندگان غیر قانونی به خاک کانادا
  6. جلوگیری از ورود کسانی که با اطلاعات دروغین قصد ورود به خاک کانادا را دارند

چه کسانی از انگشت نگاری معاف هستند؟

  1. شهروندان کانادایی، متقاضیان شهروندی کانادا، کسانی که دارای اقامت دائم هستند.
  2. کودکان زیر 14 سال.
  3. افراد بالای 79 سال (به جز پناه جویان)
  4. ملیت های که از دریافت ویزا برای ورود به کانادا معاف هستند و به عنوان گردشگر با Electronic Travel Authorization به کانادا می آیند.
  5. مقامات ایالتی و دولتی
  6. وزیران کابینه و دیپلمات های سایر کشورها و سازمان ملل که در سفر رسمی و کاری به کانادا می آیند
  7. کسانی که ویزای آمریکا را دارند و از طریق کانادا می خواهند به آمریکا بروند.
  8. پناه جویانی که قبلا انگشت نگاری انجام داده اند و برای ویزای تحصیلی یا کاری اقدام کرده اند.
  9. افرادی که اقامت موقت کانادا را دارند و برای درخواست اقامت دائم خود، انگشت نگاری انجام داده اند و پرونده آنها در فرآیند بررسی ست.

مراکز انگشت نگاری

برای همه متقاضیان ویزاهای ویزیتوری، تحصیلی، کاری و اقامت دائم که از داخل کانادا اقدام می کنند، تا اطلاع ثانوی و تا زمانی که مراکز انگشت نگاری در سراسر کانادا راه اندازی شوند، معافیت موقت در نظر گرفته می شود.

در مجموع تعداد 192 مرکز انگشت نگاری در آمریکا و سایر نقاط جهان قرار دارد که برای یافتن نزدیک ترین مرکز، در اینجا جستجو کنید.

دولت کانادا در اطلاعیه ای رسمی اعلام کرده است که تمام اطلاعات شخصی افراد با بالاترین تمهیدات امنیتی محافظت خواهد شد و به محض اینکه این اطلاعات در اختیار وزارت مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا قرار بگیرد، از بانک اطلاعاتی مرکز انگشت نگاری پاک خواهد شد.

منبع: کنپارس، Canada.ca