Tuesday, April 23, 2024
17.1 C
Calgary

رکورد ۴۴ ساله‌ی بلندترین زمستان ادمنتون شکسته شد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

گرچه اکثر مناطق کانادا بهار گرمی را شروع نکرده‌اند و برف همچنان در تورنتو، مونترال و کلگری ادامه دارد (و ونکوور هم کمابیش سرد، خاکستری و بارانی باقی مانده)، اما این چند ماه گذشته برای ادمونتون سخت‌ترین زمستان بوده است.

با توجه به گزارشات آب و هوا در توییتر YEG Weather Records، پایتخت آلبرتا در ۱۶۷ روز گذشته حتی یک روز هم از سوز سرما در امان نبوده است.

 

جمعه، ۱۳ آوریل یکی دیگر از آن روزهایی بود که درجه حرارت پایین و به زیر صفر درجه سانتیگراد رسید و این روند از اکتبر ۲۰۱۷ ادامه داشته است.

آخرین باری که ادمونتون دمای ۱ درجه سانتیگراد یا بالاتر را به خود دید، قبل از محرومیت روسیه برای رقابت در بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸، پیش از نامزدی پرنس هری و مگان مارکل ، و قبل از اینکه چالش Tide Pod Challenge ایمان‌مان به هوش جوانان مان را از هم بپاشاند بود.

رکورد قبلی به سال‌های ۱۷۷۴/۱۷۷۵ برمی‌گردد، زمانی که ادمونتون بین روزهای ۲ نوامبر ۱۹۷۴ تا ۱۶ آوریل ۱۹۷۵ حتی یک روز کامل بالای صفر نداشت.

البته این به معنا نیست که ادمونتون روزهای گرم و آفتابی نداشته، چراکه طبق گزارش Environment Canada، روز جمعه هوای ادمونتون ۵ درجه سانتیگراد بالای صفر بوده است.

حتی این امکان وجود دارد که شنبه ۱۴ آوریل تلسم این هوای سرد شکسته شود و بیشینه‌ی دما به ۹ و کمینه‌ی آن به صفر درجه سانتگراد برسد.

البته هنوز امکان بارش برف وجود دارد، چون نیروی مادر طبیعت بی‌رحمانه و اسرارآمیز است، اما حداقل برای ادمونتونی‌های شمالی نور امیدی هست.