Thursday, March 28, 2024
-1.4 C
Calgary

چرا رنگ صندلی‌های هواپیما آبی است؟

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

آیا تا به حال به رنگ صندلی های هواپیما دقت کرده بودید؟ به جز چند استثناء تمام صندلی های هواپیماها آبی هستند. به عقیده مردم رنگ آبی یادآور رنگ آسمان است اما توضیح قانع کننده تری برای این موضوع وجود دارد.

نخستین بار این رنگ در چند دهه گذشته به کار برده شد و از آن زمان به بعد تمام هواپیماها این رنگ را در وسایل داخلی از جمله صندلی ها استفاده کردند. به گفته دانشمندان بریتانیایی بسیاری از مردم با این رنگ احساس امنیت و اعتماد پیدا می کنند و این دو احساس برای مسافران هواپیما حتی برای کسانی که از هواپیما نمی ترسند هم مهم است. از طرفی مردم جذابیت یک کمپانی را از روی رنگ آن تعیین می کنند.

یکی از دلایل آبی بودن صندلی های هواپیماها این است که کثیفی ها روی این رنگ زیاد مشخص نمی شود و برای مدت طولانی می توان از آن ها استفاده کرد. از آن جا که کمتر کسی از هواپیماهای فرست کلاس استفاده می کند رنگ صندلی ها آبی روشن است و دیرتر خراب می شود.

در سال های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ بعضی از شرکت های هواپیمایی از رنگ قرمز استفاده کردند و از آن جا که این رنگ خشونت را در مسافران افزایش می داد مجبور شدند آن را هر چه زودتر به رنگ آبی تغییر دهند.

جنس صندلی ها می تواند یا پارچه ای باشد یا چرم مصنوعی. هواپیماهایی که مسیری طولانی را طی می کنند باید از جنس پارچه باشند چون مسافران خسته نمی شوند، احساس آرامش می کنند و عرق نمی کنند.

چرم مصنوعی برای هواپیماهایی مناسب است که پروازهای کوتاه دارند. لکه های روی این پارچه ها به راحتی قابل تمیز شدن هستند.

چرا پنجره های هواپیما با صندلی هماهنگ نیست؟

آیا پیش آمده روی صندلی کنار پنجره بنشینید اما نتوانید از پنجره بیرون را تماشا کنید؟ زیرا دقیقا هم سطح با پشت صندلی یا درست پشت صندلی قرار دارد. کمپانی های هواپیمایی در نصب درست ردیف صندلی ها توصیه های زیادی دارند اما کسی این قوانین را رعایت نمی کند و برای این که تا جای ممکن است صندلی داخل هواپیما جای بدهند این قوانین را زیر پا می گذارند.

انتخاب بهترین صندلی در هواپیما

اگر نمی خواهید صدای موتور را بشنوید صندلی که به دماغه هواپیما نزدیک تر است را انتخاب کنید. اگر از قبل برای انتخاب صندلی برنامه ریزی نکرده بودید روی صندلی که به راهرو نزدیک تر است بنشینید چون آرامش آن از صندلی کنار پنجره بیشتر است.

انتخاب صندلی های جلویی بهتر است چون سرو غذا از صندلی های جلو شروع می شود و صندلی های آخر آپشن های کمتری در انتخاب غذا دارند.

اگر قد بلند هستید در کنار خروجی اضطراری بنشینید چون فاصله بین ردیف صندلی ها بیشتر است. از طرفی صندلی های کنار خروجی اضطراری خوابیده نمی شوند به همین دلیل زیاد هم انتخاب خوبی برای شما نیستند.

منبع: funfacts