Thursday, April 18, 2024
-2.2 C
Calgary

ملاقات جاستین ترودو با نخست‌وزیران بریتیش کلمبیا و آلبرتا در خصوص گسترش خط لوله‌

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نخست وزیر جاستین ترودو، درخصوص درگیری‌های مربوط به گسترش خط لوله‌ی نفتی Kinder Morgan Trans Mountain، خواستار ملاقات با نخست‌وزیران بریتیش کلمبیا و آلبرتا در این آخر هفته شد.

Trudeau، که در حال حاضر به پرو سفر کرده است، قبل از ادامه سفر بین‌المللی خود به پاریس و لندن، برای شرکت در این نشست در اتاوا توقف خواهد داشت.

اعلامیه این ملاقات صبح پنجشنبه داده شد و در حالی که هر دو نخست وزیر با حضور در آن موافقت کرده‌اند، اما Notley تا به حال سخنان تندی در مورد ذهنیت خود نسبت به ملاقات روز یکشنبه ایراد کرده است.

وی روز سه‌شنبه به مطبوعات گفت: «از زمان روی کار آمدن دولت ما، خیلی روشن از الزام ساخته شدن Kinder Morgan گفته‌ایم، و از همان روز اول تمرکز اصلی ما بر روی آن بوده است».

“در طی سه ماه گذشته، فعالیت‌ها و کشمکش‌ها بر سر انجام این کار، به ویژه از سوی دولت آلبرتا، به میزان قابل توجهی تقویت شده و افزایش یافته است. ما برای گفتگو با نخست وزیر  Trudeau و آقای Horgan روز یکشنبه عازم اتاوا هستیم».

Notley با بیان هدف اصلی خود برای ملاقات با Horgan و Trudeau، به سخنرانی خود خاتمه داد.

«بگذارید روشن و واضح صحبت کنم؛ درنهایت کار من این است که پشت آلبرتا بایستم و اینکار تنها یک راه دارد و آن این است که خط لوله بدون فوت وقت ساخته شود».

با این حال، همتای Notley در طرف دیگر کوه‌های راکی به نظر نمی‌رسد بخواهد از موضع خود پایین بیاید؛ Horgan روز پنجشنبه به گزارشگران گفت که دولت او قصد دارد نبرد خود را در دادگاه ادامه دهد.

او گفت: «من احساس نمی‌کنم نیازی به قدرت‌نمایی برای تحریک و یا تهدید وجود داشته باشد، اما ما جایی هستیم که باید باشیم و من با روی باز شنوای صحبت‌هایی که نخست وزیر و شاید Rachel Notley در این ملاقات می‌کنند خواهم بود».

این که آیا در جلسه یکشنبه توافقی حاصل می‌شود یا خیر، یا مهلت تعیین شده توسط Kinder Morgan به سر برسد، باید منتظر ماند و دید، هرچند که این شرکت در تاریخ ۳۱ می تصمیم نهایی خود را مبنی بر ادامه دادن پروژه یا منتفی کردن آن می‌گیرد.

منبع: DailyHive