Thursday, March 28, 2024
-1.7 C
Calgary

روش‌های مراقبت و ترمیم موها

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نویسنده: پگی پارسای – محصولات طبیعی پوست و مو – لیلی ارگنیك

موهای سالم از پوست سر سالم می آیند.

پوست سر آسیب دیده می تواند از چربی بیش از حد پوست یا خشكی آن باشد و همراه با خارش و پوسته پوسته شدن نمایان شود. در موارد شدید، ممکن است فرد مبتلا به زخم های پوستی یا ریزش مو و یا خشكی بیش از حد سر بشود. عوامل بسیاری مانند رژیم غذایی، تغیرات هورمونی، دارو، محصولات مربوط به مو نظیر انواع شامپو ها یا كرم ها یا ژل های مو، و محیط زیست بر سلامت پوست سر تاثیر می گذارند.

سالها باور بر این بوده است كه بعضی پوست و موها که طبیعت خیلی چربی دارند را باید خشك كنیم، اما در چند سال اخیر تحقیقات نشان داده است كه هرچه بیشتر سعی در خشك كردن كنید، پوست صورت و سر بیشتر چربی تولید میكنند، برای برطرف کردن مشکل چربی یا خشکی آزار دهنده باید آن را به تعادل برسانید.

برای موهای چرب یا خشك، ماسك روغن گرم توصیه میشود. نکته جالب اینجاست كه این ماسك علی‌رغم اینکه ذات چربی دارد اما باعث تعادل چربی شده و هم برای موهای خشك، هم برای موهای چرب مؤثر است.

درمان پوست سر با ماسك روغن گرم بهترین روش برای جلوگیری و درمان هر نوع مشكل پوست سر هست و مسلما بهتر است از محصولات روغنی طبیعی مو كه از تركیب چند روغن ساخته شده است استفاده شود.

برای این كار، هفته ای یكبار و حداقل نیم ساعت قبل از حمام، كمی روغن مو را گرم كنید (میتوانید برای اینکار آن را داخل مایكرویو یا روی كتری با بخار آب گرم کنید) توجه داشته باشید که گرمای آن در حدی باید باشد كه وقتی با انگشت روغن را لمس می كنید نسوزید، آن را فقط به پوست سرتان ماساژ دهید، بین یك تا دو قاشق غذاخوری ازروغن مو طبیعی میتواند كل پوست سرتان را بپوشاند، با كلاه پلاستیكی حمام موهایتان را بپوشانید، توجه كنید از كلاه پارچه ای استفاده نكنید چون روغن  سریع تَر از پوست سرجذب پارچه میشود، وجود كلاه باعث می شود روغن به مدت طولانی تری گرم بماند، این روغن ها با گرم شدن فعال می شوند و حداكثر خاصیت خودشان را نشان میدهند، می توانید بعد از نیم ساعت حمام كنید، البته اگر روغن بیشتر از نیم ساعت روی موهایتان بماند، جواب بهتری میگیرید.

برای تقویت و ترمیم موها، باید ریشه مو تقویت شود، فرقی نمیكند كه موها كم یا زیاد و خشك یا چرب باشد، در هر حال ریشه مو احتیاج به تغذیه سالم دارد كه از طریق پوست سر انجام میشود و یک روش آن ماسك روغن گرم است

برای موهای بی نهایت خشك و زبر كه چندین سال رنگ یا دكلره شده است، لازم است پس از شستشوی موها به ساقه آن‌ها نرم کننده بمالید و ۲ دقیقه با آن ماساژ دهید؛ این کار برای نرم کردن موها به کار می‌رود و مقدار استفاده از آن بستگی به میزان زبری موها دارد.