Saturday, April 20, 2024
-5.1 C
Calgary

کلگری باید چالش یکپارچه‌سازی مهاجرت را با آغوش باز بپذیرد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کلگری تحت فشار برای رسیدگی به یکپارچه‌سازی هزاران مهاجر تازه واردی است که هر ساله در شهر ساکن می‌شوند.

شمار تازه‌واردان به شهر آلبرتا از ۴۰۰۰ نفر در ۱۵ سال گذشته، به سالانه ۲۰ هزار نفر افزایش یافته است. با توجه به اینکه دولت فدرال در حال برنامه‌ریزی برای اسکان دادن یک میلیون پرمننت رزیدنت تحت تمامی برنامه‌های مهاجراتی برای سه سال آینده است، سهم کلگری نیز روز به روز دارد بیشتر می‌شود.

آلبرتا، با بیش از ۴۲٫۰۰۰ مهاجر، بعد از انتاریو و کبک سومین استان مهاجرپذیر کشور در سال ۲۰۱۷ شده است.

این به این معنی است که اقتصاد درحال بهبود از کاهش قیمت نفت، همچنان با چالش یکپارچه‌سازی تعداد بیشتری از مهاجران جدید مواجه است.

مسائل کلیدی در مراسم افتتاحیه کنفرانس Metropolis مطرح شد: رویداد Immigration Futures این هفته در کالگری برگزار شده و روش‌های پیشبرد چالش پذیرفتن و یکپارچه‌سازی مهاجران در این رویداد بررسی می‌شوند.

تعداد مهاجران پذیرفته شده در هر استان در سال ۲۰۱۷

۱ انتاریو ۱۱۱٫۹۵۵
۲ کبک ۵۲٫۳۹۹
۳ آلبرتا ۴۲٫۱۰۷
۴ بریتیش کلمبیا ۳۸٫۴۵۶
۵ مانیتوبا ۱۴٫۶۹۹
۶ ساسکچوآن ۱۴٫۶۸۲
۷ نوا اسکوشیا ۴٫۵۱۴
۸ نیو برانزویک ۳۶۴۹
۹ پرینس ادوارد آیلند ۲۳۴۹
۱۰ نیوفانلند و لابرادور ۱۱۴۷

گرچه کانادا نیاز به افزایش سطح مهاجرت برای جبران کمبود بازار کار به علت افزایش سن جمعیت خود دارد، اما یکپارچه‌سازی سریع این تازه‌واردان، خود یک چالش مهم است.

سازمان مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا این را می‌داند، به همین دلیل است که مقادیر قابل‌توجهی از بودجه خود را صرف پروژه‌های یکپارچه‌سازی افرادی می‌کند که در شغل‌هایی مطابق با شرایط بین‌المللی مشغول به کار هستند.

کارشناسان می‌گویند که زمینه‌های کلیدی بهسازی در این زمینه، شامل تطبیق سطح فوق محلی تازه‌واردان با نیازهای بازار کار است. به گفته‌ی کارشناسان گرچه دولت فدرال قدرت انتخاب و تخحیص مهاجران را به استان‌های کانادا داده است، اما دولت‌های محلی نیز باید در این رابطه نیازهای خود را اعلام کنند.

منبع: immigration.ca