Thursday, April 18, 2024
-0.7 C
Calgary

چرا بايد ضدافتاب استفاده كنيم

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نویسنده: پگی پارسای – محصولات طبیعی پوست و مو – لیلی ارگنیك

همانطورى كه ميدانيد پوست صورت ظريف ترين و حساس ترين قسمت بدن است بنابراين براى مراقبت از اين عضو نياز به اگاهى و برخود صحيح با ان را داريم.

اين روزها همه از ضدافتاب صحبت مي كنند و حتما شما هم مقاله هاي زيادي راجعبه ضدافتاب ديديد و خوانديد، مطمعنا در هر متني با يك نكته جديد اشنا مي شويد پس اوميدوارم اين متن زير هم درصدي به اطلاعات شما در رابطه با كرم ضدافتاب بيافزايد.

چرا بايد ضدافتاب استفاده كنيم:

براى حفاظت از پوست و جلوگيرى از ايجاد لكه هاي قهوه ايي وچين و چروك بر روى پوست بايد مراقبت از پوست را جدى بگيريم. مهمترين نكته براى محافظت از پوست استفاده صحيح از ضد افتاب است. استفاده روزمره از ضد افتاب از هر داروي مصرفي و كرم ماليدني ديگر براي جلوگيري از سرطان پوست مهمتر هست، مخصوصا براي كساني كه سابقه سرطان در خانواده دارند.

تفاوت در انواع ضدافتاب ها:

انواع زيادى از كرمهاى ضد افتاب باSPF(فاكتور محافظت در برابر خورشيد) در بازار وجود دارد كه نشان ميدهد شما چه مدتى مى توانيد بدون سوختگى در معرض افتاب قرار بگيريد.

تفاوت در ميزانSPFدر واقع در مورد تفاوت در حفاظت از پوست بسيار كم اهميت است.
SPF100 مي تواند تا ؜٩٩٪؜ در مقابل اشعهUVB از پوست شما محافظت كند، در حاليكه توانايي محافظت SPF15 تا ٩٣٪؜ است.

پس مزاياى بالقوه اى براى استفاده از محصولات با SPF بسيار بالا و گرانتر وجود ندارد ،اولاً SPFبالاتر دليل افزايش در قدرت مسدود كردن UVB نيست.

دوماً اگر چه UVA نيز مهم است SPF ها عمدتا محافظت پوست در مقابل UVB را اندازه گيرى مى كنند.
افرادبا استفاده از كرم ضد افتاب باSPF هاى بالا ممكن است سوختگى نداشته باشند، اما بدون مسدود كردن UVA پوست هم مى توانند مقدار زيادى از اشعه را دريافت كنند كه صدمه شديد به پوست ميزنند. پس به جاي خريدن بالاترين SPF و در نتيجه گران ترين ضدافتاب، عادت به مصرف صحيح و مداوم ان داشته باشيد.

طريقه درست مصرف كردن از ضد افتاب :

  • ضد افتاب بايد به كل صورت و گردن و تمام ناحيه هايي كه در معرض أشعه خورشيد هست مانند دست ها ماليده شود.
  • حتماً تمديد كردن اين كرم اگر بيشتر از ٢ ساعت در معرض نور مستقيم خورشيد هستيد، ضرورى مى باشد.
  • در روزهاى ابرى حتى وقتى در خانه هستيد استفاده از ضد افتاب ضرورى است. پس ضدافتاب متعلق به تابستان نمي باشد و در هر فصلي حتي روزهايي كه به طور كامل در محل سرپوشيده بسر مي بريد ضروري هست.
  • اگر از محصولات ديگرى مثل مرطوب كننده و سرم صورت و يا غيره استفاده مى كنيد ،ضد افتاب بايد اخرين محصولي باشد كه به صورت تان مى ماليد.
  • بيست دقيقه قبل از خروج از منزل كرم ضدافتاب را بزنيد.
  • ضدافتاب از كودكان تا بزرگسالان براي هر سني ضروري هست.

بهترين نوع ضدافتاب:

مواد أوليه و تشكيل دهنده متفاوتي در كرمها هستند كه باعث مي شود كرم ضدافتاب توليد شود كه در نتيجه افتاب به پوست صدمه نمي زند، به همه اون محصولات، كرمهاي ضدافتاب گفته مي شود ولي بهتر اين است كه ضدافتابي خريداري شود كه حاوي زينك باشد زيرا نه تنها زينك براي پوست ضرر ندارد بلكه فوايد زير را به همراه دارد:

  1. زينك در ضد افتاب به مرور باعث كم رنك شدن رنك لكه هاي ناشئ از بالارفتن سن و افتاب در روي پوست مي شود.
  2. موسسه‏ The Annals of Internal Medicine

دو گروه از آدم ها را در سال ٢٠١٣ با هم مقايسه كرد، يك گروه كل سال ضد افتاب با SPF30 مي زدند و گروه دوم فقط تابستان ها ضد افتاب زدند و نتيجه گرفتند كه گروه اول پوستشان با سرعت ٢٤٪‏ كمتري پير مي شود در حالي كه گروه دوم با سرعت بيشتر به سمت پيري پيش مي روند.

چه نوع ضدافتابي احتياج داريد:

يكي از مواد أوليه ضدافتاب ها اب هست در نتيجه بخش اب رساني به پوست انجام مي شود، ولي اگر داراي پوست خيلي خشكي هستيد و اين احساس را داريد كه بعد از ضدافتاب در ناحيه چانه و أطراف دهان و يا پايين گونه ها در صورتتان حس كشيدگي داريد و راحت نمي توانيد به علت خشكي حرف بزنيد، حتما ابتدا از سرم صورت و يا كرم صورت استفاده كنيد و سپس ضدافتاب بزنيد ولي ضدافتاب را هيچ وقت قطع نكنيند.