Tuesday, April 23, 2024
17.1 C
Calgary

ترودو: ماریجوآنا تابستان امسال قانونی می‌شود، علی‌رغم درخواست‌ برای تاخیر در این امر

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

به گفته‌ی نخست وزیر Justin Trudeau دولت او همچنان قصد دارد تا تابستان امسال استفاده‌ی تفریحی ماریجوآنا را قانونی کند، گرچه این امر یک «رخداد» ناگهانی نیست، بلکه یک «فرایند» تدریجی است.

صحبت‌های نخست وزیر یک روز پس از انتشار گزارشی از سوی یکی از اعضای کمیته‌ی سنا منتشر شد که به دلیل نگرانی‌های موجود در رابطه با اینکه هنوز مذاکرات مناسبی با گروه‌های مختلف بومی‌ها در سرتاسر کشور صورت نگرفته است، خواستار به تاخیر انداختن قانونی شدن ماریجوآنا برای یک سال دیگر بود.

Trudeau اما این ادعا را رد کرد و روز پنجشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی به خبرنگاران گفت که دولت او «در حال همکاری با پارتنر‌هایش در سرتاسر کشور برای به سرانجام رساندن این موضوع است و به سوی قانونی کردن ماریجوآنا در تابستان امسال پیش خواهد رفت».

وی افزود «مدت‌ها پیش از اینکه این دولت تشکیل شود»، مذارکاتی در رابطه با این موضوع شده است.

لایحه قانونی کردن مصرف ماریجوآنا (که Bill-C45 نام دارد) توسط دولت Trudeau در اواخر ماه مارس برای رای‌گیری در دومین نشست به سنا ارائه شد و ۴۴ رای موافق و ۲۹ رای مخالف گرفت.

با این حال، کمیته مجلس سنا با اشاره به عدم «مذارکات معنادار» با بومی‌ها و جوامع Inuit و Métis در گزارش خود، از دولت کانادا خواست تا اقدامات قانونی‌سازی مارجوآنا را یک سال دیگر به تاخیر اندازد.

در این گزارش آمده است، «بسیاری از سازمان‌ها و جوامع بومی به کمیته اطلاع داده‌اند که در رابطه با موضوع این لایحه با آنها صحبتی نشده است».

همچنین نگرانی‌هایی در رابطه با زبان قانونی لایحه، در این گزارش ابراز و خاطرنشان شده است که برخی افراد ممکن است هنوز به طور کامل مقوله‌ی قانونی شدن را درک نکنند.

Trudeau روز پنجشنبه گفت: «ما همچنان با پارتنرهایمان همکاری خواهیم کرد … تا مطمئن شویم این حق را به دست می‌آوریم و مسؤولانه عمل می‌کنیم و از پارتنرهایمان در این راه حمایت می‌کنیم. این مساله مربوط به بهداشت و ایمنی عمومی است که ما در کمپین‌های انتخاباتی خود به آن متعهد شدیم و برای رسیدن به آن در تابستان امسال پیش خواهیم رفت».

منبع: DailyHive