Friday, April 19, 2024
-3.7 C
Calgary

كمبود ويتامين ها در بدن و تاثيرات انها بر روى پوست و موى سر

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نویسنده: پگی پارسای – محصولات طبیعی پوست و مو – لیلی ارگنیك

براى سالم بودن و سالم ماندن بايد به ميزان كافى از انواع ويتامين ها و مواد معدنى بر خوردار شويد.

كمبود ويتامين ها در بدن هر كدام باعث ايجاد يكى از مشكلات پوست و مو مى شود،اما متاسفانه بسيارى از افراد كمبود ويتامين را جدى نمى گيرند و يا فكر مي كنند با كرم هاي پوستي بايد پوستشان را درمان كنند.

اگر مايليدكه بدانيد بدنتان دچار كمبود كدام مواد مغذى هست،كافى است خود را در اينه نگاه كنيد،كمبود ويتامين ها اول در چهره اشكار مى شود زيرا پوست صورت نازكترين قسمت از بدن است.

  1. چروك صورت نشانه اى از كمبود ويتامين A مى باشد، كه بطور معمول هر روز ٧٠ ميلي گرم براي خانم ها و ٩٠ ميلي گرم براي اقايون از اين ويتامين توصيه مى شود.
  2. براي مشكل پزورياسيس بهتر است روغن ويتامين D را روي ان ناحيه از پوست بماليد و در ضمن روزانه براي بزرگسالان ١٥ ميلي گرم از اين ويتامين نياز هست كه مصرف شود.
  3. لكه هاي قهويي روي پوست كه ناشئ از افتاب و پير پوستي مى باشد از نشانه هاي كمبود ويتامين E مى باشد كه روزانه ١٥ ميلي گرممورد نياز بدن است.
  4. ويتامين C كافي در بدن تشكيل پروتيين زير پوستي مي دهد كه از افتادگي پوست جلوگيري مي كند، كمبود ان ممكن است باعث كبودي در پوست و دانه هاي قرمز مى شودكه روزانه براي خانم ها ٧٥ ميلي گرم و براي اقايان ٩٠ ميلي گرم مورد پيشنهاد مى شود
  5. اگر گوشه لبها يتان زيادي زخم مي شود و ريزش مو شديد داريد و تيكه هاي قرمز و خيلي خشك روي پوستتون پيدا مي كنيد كه خارش هم داردو خشكي بيش از حد پوست داريد اين مشكل از نشانه هاي كمبود ويتامين B هست كه بين ١ تا ١.٥ ميلي گرم براي بدن روزانه احتياج هست، در بعضي موارد حتي لكه هاي سفيدي كه رو پوست ايجاد مي شود و رنك دانه پوست در ان محل ها از بين رفته با ويتامين B12 قابل كنترل مى باشد.
٢ نوع مشكلي كه ربطي به كرم و محصولي كه براي صورتمون استفاده مي كنيم ندارد:

١- اگر در اطراف چشمها پف داريد ممكنه مشكل كليه داشته باشيد.پروتئین در ادرار یک نشانه اولیه است که فیلترهای کلیه آسیب دیده است، که اجازه می دهد پروتئین به ادرار نشت کند. این پف در اطراف چشم شما می تواند به دلیل این واقعیت باشد که کلیه های شما مقدار زیادی از پروتئین را در ادرار پس مي دهد به جای نگه داشتن آن در بدن.

٢-کلیه های سالم کارهای مهمی را در بدن انجام می دهند. آنها مواد زائد و مایع اضافی را از بدن حذف می کنند، به گلبول های قرمز کمک می کنند، به حفظ استخوان ها کمک می کنند و برای حفظ مقدار مناسب مواد معدنی در خون شما کار می کنند. پوست خشک و خارشي می تواند نشانه ای از بیماری کلیه باشد، زمانی که کلیه ها دیگر قادر به حفظ تعادل مناسب مواد معدنی و مواد مغذی در خون شما نیستند.- ناخن بيش از حد خشك و زرد

  • لكه هاي بي نهايت خشك مثل اگزما روي بدن
  • پوست بيش از حد خشك و خارشي صورت
  • دانه هاي قرمز روي بدن
  • پف بيش از حد پا

همه نشانه هاي كم كاري و يا درست كار نكردن كليه هاست.

اينها مشكلاتى است كه با هيچ نوع كرمى برطرف نميشه.

كلام اخر:

براى سالم ماندن و سالم زيستن نياز به اگاهى بيشتر و مراقبت بيشتر از خودمان هستيم ويتامين ها در بدن نياز اوليه ما براى داشتن پوستى با طراوت و موى درخشان وسالم است.