Thursday, March 28, 2024
-1.4 C
Calgary

همزیستی گوزن‌های شمالی با مردم شمال غربی کلگری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بیش از یک سال است که یک گله گوزن‌ شمالی در محله Tuscany  ساکن شده‌اند. این ساکنان چهارپا به خوبی و از نزدیک با همسایگان خود همزیستی می‌کنند.

Terry Lindgren می‌گوید در این هشت سالی که در این محله زندگی می‌کند اغلب گوزن‌ها و حیوانات وحشی دیگر را می‌دیده است، اما هرگز تا این حد به خانه‌اش نزدیک نبوده‌اند: «سگم را برای پیاده‌روی بیرون برده بودم، وقتی برگشتم دیدم یک چیزی جلوی پنجره است. وقتی نگاه کردم دیدم یک Moose است که دارد برگ درخت‌ها را می‌خورد و کاملا نزدیک در ورودی ایستاده بود. شوهرم را بیدار کردم تا عکس بگیرد».

Lindgren می‌گوید دیدن گوزن‌ها دور و بر محله دیگر عادی شده و این گوزن‌ها حسابی معروف شده‌اند: «آنها واقعا آرام و مطیع و خیلی زیبا هستند».

Moose on the loose

Seems these moose have moved into Tuscany.Seen them around? Let us know.(Video: Adele Eckert)

Posted by CBC Calgary on Friday, May 11, 2018

Marcia Betcher می‌گوید که عاشق بودن حیوانات در نزدیکی خانه‌اش است، اما البته از خطرات هم آگاه است: «مردم توسکانی در مورد اینکه چطور باید به حضور گوزن‌ها احترام بگذارند و با آنها همزیستی کنند خیلی با هم صحبت می‌کنند. من خودم بچه دارم، بنابراین برایم مهم است که بچه‌هایم بدانند تا چه حد باید از گوزن‌ها فاصله داشته باشند ولی درعین حال هم بتوانند از تماشای آنها لذت ببرند».

Ward Sutherland عضو شورای شهر، می‌گوید تا زمانی که گوزن‌ها تهاجمی رفتار نکنند، احتمالا اقدامی برای دور کردن آنها از شهر صورت نخواهد گرفت.

«شهرداری نمی‌خواهد حیواناتی که در حال حاضر در محیط‌های شهری زندگی می‌کنند را دور کند بلکه در تلاش است از زیاد شدن آنها جلوگیری کند».

Sutherland به ساکنان یادآوری می‌کند که حتما باید از حیوانات وحشی دور بمانند و در نزدیکی آنها صدای بلند ایجاد نکنند.

او گفت: «آنها حیوانات وحشی هستند و  طبیعی است که بخواهند از خودشان محافظت کنند».

منبع: CBC